Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Комунікативна семантика в естрадно-джазовому континуумі Львова: «Піккардійська терція» та «Орфей»

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кулиняк, Михайло Андрійович
dc.date.accessioned 2023-02-14T12:46:49Z
dc.date.available 2023-02-14T12:46:49Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Кулиняк М. А. Комунікативна семантика в естрадно джазовому континуумі Львова: «Піккардійська терція» та «Орфей» // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. №4. С. 91–95. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4650
dc.description The purpose of the work is to identify the specifics of the communicative semantics in the Lviv pop-jazz continuum on the example of the vocal octets «Picardian Third» and «Orpheus». The research methodology is based on the use of cultural and analytical methods, on the basis of the theoretical understanding of the communicative semantics concept and the extrapolation of the specified phenomenon to understanding the analysis of the specified creative collectives’ activities. The scientific novelty of the research: the article proposes a definition of the communicative semantics concept, which is interpreted as a set of meanings produced by one or another artistic centre in its multiple creative acts; the essence of the indicated semantics in the Lviv pop-jazz continuum is determined using the example of the octets «Picardian third» and «Orpheus». Conclusions. The specificity of the communicative semantics of creative collectives, whose activities are analysed in the article, demonstrates stylistic multiculturalism, while its nature is different in the two indicated octets. The semantics of the vocal formation «Picardian Third» from the point of view of pop-jazz communication is defined as a syncretism of national (folk, spiritual, and pop) and international jazz messages, when the essentially national repertoire is presented in jazz design. Instead, in the work of the «Orpheus» octet, we observe greater differentiation of the indicated messages; the communicative semantics of the collective is created in the process of simultaneous combination of various styles and approaches. At the same time, we can state that the activities of both octets harmoniously combine the tendencies of acculturation and inculturation, and this is a guarantee of the further harmonious development of multiple cultural processes associated with the specified collectives in the Lviv continuum and the European space, and also determines the prospects of future research into Lviv pop and jazz sphere. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – виявити специфіку комунікативної семантики естрадно-джазового континууму Львова на прикладі діяльності вокальних секстету «Піккардійська терція» та октету «Орфей». Методологія дослідження основана на використанні культурологічного й аналітичного методів, на підставі теоретичного осмислення поняття комунікативної семантики та екстраполяції розуміння вказаного явища на аналіз діяльності вказаних творчих колективів. Наукова новизна дослідження: у статті запропоновано дефініцію поняття комунікативної семантики, що трактовано як сукупність значень і сенсів, які продукує той чи інший мистецький осередок у його множинних творчих діяльнісних актах; визначено сутність вказаної семантики в естрадно-джазовому континуумі Львова на прикладі секстету «Піккардійська терція» та октету «Орфей». Висновки. Специфіка комунікативної семантики творчих колективів, чия діяльність проаналізована в статті, демонструє стилістичну мультикультурність, при цьому її природа є різною у вказаних секстету та октету. Семантику вокальної формації «Піккардійська терція» з погляду естрадно-джазової комунікації визначаємо як синкретизм національного (народного, духовного, естрадного) та міжнародного джазового посилів, коли національний за суттю репертуар представлено в джазовому оформленні. Натомість у творчості октету «Орфей» спостерігаємо більшу диференційованість вказаних посилів, комунікативна семантика колективу твориться в процесі симультанного поєднання різноманітних стилів і підходів. При цьому констатуємо, що в діяльності й секстету, й октету гармонійно поєднуються тенденції акультурації та інкультурації, і це є гарантією подальшого гармонійного розвитку множинних культурних процесів, повʼязаних із вказаними колективами, у континуумі Львова та європейському просторі, а також визначає перспективи майбутніх досліджень естрадно-джазової сфери міста. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject комунікативна семантика uk_UA
dc.subject акультурація uk_UA
dc.subject інкультурація uk_UA
dc.subject естрадно-джазовий континуум Львова uk_UA
dc.subject «Піккардійська терція» uk_UA
dc.subject «Орфей» uk_UA
dc.title Комунікативна семантика в естрадно-джазовому континуумі Львова: «Піккардійська терція» та «Орфей» uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу