Короткий опис(реферат):
Мета статті полягає у виявленні проблем міжкультурного співробітництва в межах підтримки
міжнародних програм, фондів, угод у процесі виробництва й світового прокату фільмів режисерських моделей
авторського кіно та визначенні наукових орієнтирів, що сприятимуть комплексному аналізу феномену
українського авторського кінематографу в міжкультурному середовищі. Методологія дослідження.
В опрацюванні теми використано аналітичний метод для вивчення мистецтвознавчого й культурологічного
аспекту проблеми. Крім того, застосовано методи систематизації та узагальнення, що стали в пригоді задля
аргументації самобутності феномену режисури авторського кінематографу, її місця в сучасних культуротворчих
процесах, а також визначення об’єктивних закономірностей, котрі характеризують авторські кінематографічні
практики в сучасному міжкультурному просторі. Також застосовано кроскультурний метод, що сприяв
виявленню особливостей виробництва й дистрибуції фільмів режисерських моделей авторського кіно в системі
міжнародного співробітництва. Культурологічний підхід зумовив узагальнену соціокультурну спрямованість
дослідження авторського кінематографу культури доби постмодерну та постпостмодерну. Наукова новизна
дослідження полягає в тому, що проблема міжкультурного співробітництва у виробництві та світовому прокаті
авторського кіно в Україні й за її межами в контексті функціонування програм міжнародної підтримки вперше
постала предметом спеціального дослідження; виокремлено та схарактеризовано творчість українських
кінорежисерів-авторів, фільми яких були створені як міжнародні проєкти за підтримки міжнародних програм та
фондів; доведено доцільність використання системного методу у вивченні особливостей міжнародного
фільмовиробничого та дистрибуційного процесу. Висновки. Ознайомлення з матеріалами, викладеними в статті,
розширює арсенал знань щодо специфіки виробництва та прокату фільмів режисерських моделей авторського
кіно в межах міжкультурних проєктів й уможливлює їх використання в навчальних курсах з теорії та історії кіно
й режисури.
Суть розробки, основні результати:
The purposeof the article is to identify the problems of intercultural cooperation within the framework of
supporting international programs, funds, and agreements in the process of production and global distribution of films
directed by auteur models and to determine scientific guidelines that will contribute to a comprehensive analysis of the
phenomenon of Ukrainian auteur cinema in an intercultural environment. Research methodology. Analytical method
was used in the development of the topic, which is necessary for studying the art history and cultural aspect of the problem. In addition, the researcher has used the methods of systematisation and generalisation, which came in handy for arguing
the originality of the phenomenon of auteur cinematography, its place in modern culture-creating processes, as well as
the determination of objective regularities that characterise auteur cinematographic practices in modern intercultural
space. A cross-cultural method has also been applied, which contributed to the identification of the peculiarities of the
production and distribution of films of directorial models of auteur cinema in the system of international cooperation. The
cultural approach conditioned the generalised socio-cultural orientation of the research of the author's cinematography of
the culture of the postmodern and post-postmodern era. The scientific novelty of the research lies in the fact that the
problem of intercultural cooperation in the production and global distribution of original cinema in Ukraine and abroad
in the context of the functioning of international support programs became the subject of a special study for the first time;
the work of Ukrainian filmmakers-authors, whose films were created as international projects with the support of
international programs and funds, is highlighted and characterised; the expediency of using the system method in studying
the peculiarities of the international film production and distribution process has been proven. Conclusions. Acquaintance
with the materials presented in the article expands the arsenal of knowledge regarding the specifics of the production and
distribution of films by directorial models of auteur cinema within the framework of intercultural projects and enables
their use in educational courses on the theory and history of cinema and directing.