Короткий опис(реферат):
The purpose of the work is to create a marketing and PR development strategy for the Coryphaei Theatre. Research
methodology. To solve the research task, general scientific methods have been used: analysis, generalisation, description, and
comparative-comparative (study of the theoretical foundations of the research). Besides, the authors have applied specifically
scientific methods: structural, systemic, method of included observation, survey (questionnaire), and situational analysis
(writing the practical part of the study). The scientific novelty consists in the presentation of practical recommendations for the
construction and implementation of a marketing and PR communications strategy for the «Coryphaei Theatre» to attract new
viewers and popularise the theatre's activities in society. Cultural and leisure activities are perceived as the process of creating
conditions for the individual's motivational choice of subject activity, which is determined by his / her needs and interests. With
the development of market relations, cultural and leisure activities closely approached marketing technologies, which are based
on the problem of finding and meeting the needs of individual citizens or public groups. The issue of improving the system of
promoting theatrical services in the form of marketing and PR communications, which allows focusing the available limited
resources of organisations on the main strategic directions of conquering target market segments under conditions of increased
competition, is gaining special relevance. At the same time, the task of promoting a theatrical product comes to the fore, which
is currently one of the most promising types of business activity for theatre institutions that want to stay on the socio-cultural
market. Conclusions. We have analysed the market of theatrical services provided by the «Coryphaei Theatre» and the
conditions of the competitive environment in the Kropyvnytskyi city, considered pricing in the theatre sector, developed a
system for implementing marketing and PR in the work of the theatre, and developed recommendations for the theatre’s
advertising and PR policy.
Суть розробки, основні результати:
Мета роботи – сформувати стратегію маркетингового і PR-розвитку «Театру Корифеїв» у місті Кропивницький.
Методологія. Щоб вирішити завдання дослідження, використано загальнонаукові методи: аналіз, узагальнення, опис,
порівняльно-порівняльний (вивчення теоретичних засад дослідження); конкретнонаукові: структурний, системний,
метод включеного спостереження, опитування (анкетування), ситуаційного аналізу (написання практичної частини
дослідження). Наукова новизна полягає в представленні практичних рекомендацій щодо конструювання і реалізації
стратегії маркетингових і PR-комунікацій для «Театру Корифеїв» для залучення нових глядачів і популяризації
діяльності театру в суспільстві. Культурно-дозвіллєва діяльність сприймається як процес створення умов
мотиваційного вибору особистістю предметної діяльності, що визначається її потребами та інтересами. З розвитком
ринкових відносин культурно-дозвіллєва діяльність впритул наблизилася до маркетингових технологій, основу яких становить проблема пошуку та задоволення потреб окремих громадян чи громадських груп. Особливої актуальності
набувають питання вдосконалення системи просування театральних послуг у вигляді маркетингових і PR-комунікацій,
що дає змогу зосередити наявні обмежені ресурси організацій на основних стратегічних напрямах завоювання цільових
сегментів ринку за умов посилення конкуренції. При цьому першочерговим є завдання просувати театральний продукт,
що на сьогодні є одним з найбільш перспективних видів ділової активності для закладів театральної сфери, які прагнуть
залишитися на соціокультурному ринку. Висновки. Проаналізовано ринок театральних послуг, які надає «Театр
Корифеїв», та умови конкурентного середовища, досліджено ціноутворення в театральній сфері, розроблено систему
впровадження маркетингу і PR в роботу театру та надано рекомендації щодо рекламної і PR-політики театру