Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Vasylenko, Daria
dc.contributor.author Skryl`, Polina
dc.contributor.author Titova, Valeria
dc.date.accessioned 2023-02-16T10:51:55Z
dc.date.available 2023-02-16T10:51:55Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Vasylenko D., Skryl` P., Titova V. (2022). Marketing and PR communications in the context of promoting theatre institution // Кultura і suchasnist, 2, 36–41 [in English]. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4698
dc.description Мета роботи – сформувати стратегію маркетингового і PR-розвитку «Театру Корифеїв» у місті Кропивницький. Методологія. Щоб вирішити завдання дослідження, використано загальнонаукові методи: аналіз, узагальнення, опис, порівняльно-порівняльний (вивчення теоретичних засад дослідження); конкретнонаукові: структурний, системний, метод включеного спостереження, опитування (анкетування), ситуаційного аналізу (написання практичної частини дослідження). Наукова новизна полягає в представленні практичних рекомендацій щодо конструювання і реалізації стратегії маркетингових і PR-комунікацій для «Театру Корифеїв» для залучення нових глядачів і популяризації діяльності театру в суспільстві. Культурно-дозвіллєва діяльність сприймається як процес створення умов мотиваційного вибору особистістю предметної діяльності, що визначається її потребами та інтересами. З розвитком ринкових відносин культурно-дозвіллєва діяльність впритул наблизилася до маркетингових технологій, основу яких становить проблема пошуку та задоволення потреб окремих громадян чи громадських груп. Особливої актуальності набувають питання вдосконалення системи просування театральних послуг у вигляді маркетингових і PR-комунікацій, що дає змогу зосередити наявні обмежені ресурси організацій на основних стратегічних напрямах завоювання цільових сегментів ринку за умов посилення конкуренції. При цьому першочерговим є завдання просувати театральний продукт, що на сьогодні є одним з найбільш перспективних видів ділової активності для закладів театральної сфери, які прагнуть залишитися на соціокультурному ринку. Висновки. Проаналізовано ринок театральних послуг, які надає «Театр Корифеїв», та умови конкурентного середовища, досліджено ціноутворення в театральній сфері, розроблено систему впровадження маркетингу і PR в роботу театру та надано рекомендації щодо рекламної і PR-політики театру uk_UA
dc.description.abstract The purpose of the work is to create a marketing and PR development strategy for the Coryphaei Theatre. Research methodology. To solve the research task, general scientific methods have been used: analysis, generalisation, description, and comparative-comparative (study of the theoretical foundations of the research). Besides, the authors have applied specifically scientific methods: structural, systemic, method of included observation, survey (questionnaire), and situational analysis (writing the practical part of the study). The scientific novelty consists in the presentation of practical recommendations for the construction and implementation of a marketing and PR communications strategy for the «Coryphaei Theatre» to attract new viewers and popularise the theatre's activities in society. Cultural and leisure activities are perceived as the process of creating conditions for the individual's motivational choice of subject activity, which is determined by his / her needs and interests. With the development of market relations, cultural and leisure activities closely approached marketing technologies, which are based on the problem of finding and meeting the needs of individual citizens or public groups. The issue of improving the system of promoting theatrical services in the form of marketing and PR communications, which allows focusing the available limited resources of organisations on the main strategic directions of conquering target market segments under conditions of increased competition, is gaining special relevance. At the same time, the task of promoting a theatrical product comes to the fore, which is currently one of the most promising types of business activity for theatre institutions that want to stay on the socio-cultural market. Conclusions. We have analysed the market of theatrical services provided by the «Coryphaei Theatre» and the conditions of the competitive environment in the Kropyvnytskyi city, considered pricing in the theatre sector, developed a system for implementing marketing and PR in the work of the theatre, and developed recommendations for the theatre’s advertising and PR policy. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.subject theatre uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.subject communication uk_UA
dc.subject PR uk_UA
dc.subject socio-cultural sphere uk_UA
dc.subject leisure uk_UA
dc.subject performances uk_UA
dc.title Marketing and PR communications in the context of promoting theatre institution uk_UA
dc.title.alternative Маркетингові і PR-комунікації в контексті просування театральної установи uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу