Abstract:
Мета роботи полягає в окресленні нових підходів до змісту дисципліни «Візуальні комунікації» в
підготовці графічних дизайнерів. Методологія роботи полягає в застосуванні комплексу загальнонаукових
методів, серед яких основними є: об’єктивності, функційності, порівняльного аналізу, пояснювальний,
узагальнення та систематизації; спеціальних – комплекс педагогічних методів: організації навчального процесу,
проблемного викладання, лекційний, дослідницький, творчий тощо. Наукова новизна. Подано авторську
інтерпретацію тематичного змісту дисципліни «Візуальні комунікації» в контексті сучасної підготовки
графічного дизайнера. Підґрунтям для запропонованого змісту стали теми, що визначені як типові й доцільні,
оскільки розкривають сутність дисципліни та їх здебільшого використовують укладачі навчальних програм із цієї
дисципліни. Розширено тематику змісту завдяки юридично-правовому аспекту функціонування інформації та
видавничої справи. При цьому розкрито понятійний апарат, проаналізовано основні принципи роботи графічного
дизайнера над проєктом і процес творчої реалізації студентом власного проєкту на обрану тему в контексті
візуальних комунікацій. Висновки. Виявлено лише в частині освітніх програм з графічного дизайну вітчизняних
ЗВО дисципліну «Візуальні комунікації»; відзначено варіативність найменувань цієї дисципліни; окреслено
ключові напрями її тематичного забезпечення; запропоновано педагогічний підхід теоретично-практичного
опанування змісту дисципліни, при цьому розширено діапазон тем і змінено тематичну структуру дисципліни,
зокрема, додано юридично-правовий аспект діяльності графічного дизайнера.
Description:
The purpose of the paper lies in outlining new approaches to the content ofthe Graphic Communications subject.
The research methodology comprises general scientific and special methods. General scientific methods include the
methods of objectivity, functionality, comparative analysis, descriptive method, the methods of generalisation and
systematisation. Specific methods used, namely a group of pedagogical methods, are organisation of educational process,
task-based learning, lecturing, research methods, and creative method. Scientific novelty of the research. The paper
presents the author’s interpretation of the thematic content of Visual Communications subject in the process of training
graphic designers. In particular, the researcher suggests adding both classical and effectual topics since they reveal the
essence of the subject, as well as give the description of the topics that many syllabi developers use. The range of topics
has been broadened due to the legal aspect of functioning of information and publishing. Besides, the paper explains the
subject terminology, studies the main principles of the graphic designer developing a project, presents a student’s creative
realisation of their own project on the chosen aspect of visual communications. Conclusions. The author has revealed
that only a part of domestic university syllabi on graphic design include Visual Communications subject, which is called
in a variety of ways. He has outlined the key trends of themes in the syllabi, suggested the pedagogical approach of
theoretical and practical mastering of the subject content, as well as broadened the range of themes and altered the thematic
structure of the subject. The suggested thematic structure includes legal aspect of a graphic designer’s activity.