Abstract:
Мета дослідження полягає у визначенні жанрово-стильових новацій у творчості українських естрадних
співаків. Методологія дослідження. Для досягнення поставлених завдань у роботі використано низку
загальнонаукових методів: теоретичний – для уточнення термінологічного апарату дослідження; аналітичний –
для вивчення складових творчості артиста-вокаліста; біографічний – для дослідження окремих постатей у
сучасній естрадній музиці ХХІ століття; порівняльний та теоретичного узагальнення – для підбиття підсумків
дослідження. Наукова новизна статті полягає у висвітленні основних жанрово-стильових новацій сучасної
української естрадної пісні. Висновки. У теперішньому попмузичному середовищі України існують десятки
музичних проєктів та виконавців, які працюють у різних стилях та напрямах. Модернізованим устроєм
вітчизняної естрадної музики як частини масового ринку індустрії розваг запроваджено систему уніфікованого
продукту – музичного хіта, який нівелює намагання виконавця до самовираження, та сформовано потребу до
яскраво-персоніфікованих музичних проєктів. Поняття жанру й стилю існують у тісному взаємозв’язку. Стиль
характеризує тривалі етапи розвитку музичного мистецтва та являє собою національну чи іншу стильову єдність
і є мінливим. Жанр – більш стійке поняття, яке може зберігати свої характерні риси протягом століть. Сучасна
українська естрада – це синтетичний сплав двох напрямів – року та попстилю із вкрапленнями національного
мелосу та фольклору.
Description:
The purpose of the article is to define genre and style innovations in the creative works of Ukrainian pop singers.
Research methodology. In order to achieve the set tasks, a number of general scientific methods have been used in the
paper. The theoretical method has been used to clarify the terminology of the research; the analytical method has been
applied to study the components of the vocalist's work. The biographical method has been used to study individual figures
in modern pop music of the 21st century; the comparative and theoretical generalisation methods have enabled
summarising the results of the research. Scientific novelty of the study consists in highlighting the main genre and style
innovations of the modern Ukrainian pop song. Conclusions. In the modern pop music environment of Ukraine, there are
dozens of musical projects and artists working in different styles and directions. The modernised system of domestic pop
music, as part of the mass market of the entertainment industry, has introduced a system of a unified product, namely a
musical hit, which nullifies the performer's efforts to express themselves, and has created a need for brightly personalised
musical projects. The concepts of genre and style are in a close relationship. Style characterises long stages of musical art
development, represents a national or other stylistic unity, and is changeable. Genre is a more stable concept that can
retain its characteristics for centuries. Modern Ukrainian pop music is a synthetic fusion of two directions, such as rock
and pop styles with interspersed national melos and folklore.