Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Нова цифрова стадія розвитку суспільства спричинила величезний стрибок інформаційних технологій. Тепер для ефективного функціонування економіки та суспільства потрібно
мати добре сформовані комунікативні компетентності. Методологія дослідження ґрунтується на
таких загальнонаукових методах, як аналіз, синтез, узагальнення, також використано статистичний
метод. Наукова новизна роботи. Електронний документообіг, e-learning та хмарні технології, розвиток і використання соціальних мереж зумовлюють зміну змісту навчання при підготовці майбутніх
фахівців. Реалізувати компетентнісний підхід у вищій освіті, сформувати саме комунікативну компетентність, з огляду на сучасну інформатизацію суспільства, дуже важливо. Звичайно, вироблення
комунікативних компетентностей як важливої складової освітнього процесу регулюють стандарти
вищої освіти. Для спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Міністерство освіти і науки України наказом від 12.12.2018р.
№ 1378 визначило перелік комунікативних компетентностей, що будуть потрібні майбутнім фахівцям. У статті проаналізовано результати експерименту, що був проведений на базі соціально-гуманітарного факультету Західноукраїнського національного університету, для дефініції рів сформованості комунікативної компетентності студентів відповідно до використання ними інформаційних технологій під час навчального процесу. Висновки. Визначено, що загалом розуміння електронного інформаційно-освітнього середовища є правильним, але немає сформованого ставлення до інформаційної комунікативної компетентності як такої. Також студенти зацікавлені в дисциплінах з
інформаційних технологій та мають бажання вивчати нові предмети.
Суть розробки, основні результати:
The purposes of the article. The new digital stage of society's development has caused a huge jump in
information technologies. Now, for the efficient functioning of the economy and society, it is necessary to have
well-formed communication competences. The methodology is based on such general scientific methods as
analysis, synthesis, generalization, and the statistical method is also used. Scientific novelty. Electronic
document management, e-learning and cloud technologies, the development and use of social networks cause
a change in the content of education in the preparation of future specialists. The implementation of the
competence approach in higher education, the formation of communication competence, taking into account
the modern informatization of society, is very important. Of course, the acquisition of communication skills is
regulated by the standards of higher education, because it is an important component of the educational
process. For the specialty 029 "Information, library and archival affairs" for the first (bachelor) level of higher
education, the order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 12.12.2018 No. 1378 was
approved, which determined the formation of communication competencies that will be needed by future
specialists. The article analyzes the data of the experiment, which was conducted on the basis of the Faculty
of Humanities and Social Sciences West Ukrainian National University, to define the level of formation of
students' communication competence in accordance with their use of information technologies during the
educational process. Conclusions. It was determined that the overall understanding of the interpretation of
the electronic information and educational environment is correct, but there is no formed attitude towards
information communication competence as such. Also, students are very interested in information technology
disciplines and have a desire to learn new subjects.