Короткий опис(реферат):
Мета роботи – проаналізувати особливості інформаційної культури суспільства та особистості в цифрову епоху, визначити шляхи формування інформаційної культури в здобувачів вищої
освіти, зокрема спеціальностей з галузі знань 02 «Культура та мистецтво»; запропонувати змістове
наповнення навчальної дисципліни «Інформаційна культура та академічна доброчесність» з досвіду її
викладання в Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв (НАКККіМ). Методологія
дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових методів, а саме: методів термінологічного та
порівняльного аналізу, синтезу, узагальнення, системного та діяльнісного підходу, що дало змогу досягти поставленої мети. Наукова новизна. У роботі підкреслено значення викладання навчальної дисципліни «Інформаційна культура та академічна доброчесність» у контексті формування інформаційної та цифрової компетентності. З урахуванням особливостей сучасного етапу розвитку інформаційного суспільства, його цифровізації відібрано та проаналізовано приклади формулювання інформаційно-цифрових компетентностей, що прописані у вимогах до «компетентностей випускника» та
«результатів навчання», у затверджених Стандартах вищої освіти першого (бакалаврського) рівня
зі спеціальностей – 022 «Дизайн», 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», 024 «Хореографія», 025 «Музичне мистецтво», 026 «Сценічне мистецтво», 028 «Менеджмент
соціокультурної діяльності», 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» та у відповідних
освітньо-професійних програмах (ОПП) із цих спеціальностей НАКККіМ. Визначено основні змістові
модулі програми навчальної дисципліни. Зроблено акцент на формуванні вмінь ефективно здійснювати
інформаційний пошук, критично оцінювати джерела інформації, визначати їх авторитетність та
достовірність, академічно доброчесно використовувати чужі навчальні, наукові й творчі здобутки.
Доброчесно та ефективно застосовувати сучасні можливості інформаційно-комунікаційних технологій. Висновки. Доведено доцільність запровадження навчальної дисципліни «Інформаційна культура
та академічна доброчесність» як обов’язкової освітньої компоненти ОПП, що спрямована на формування загальних і професійних компетентностей у здобувачів вищої освіти спеціальностей галузі
знань 02 «Культура та мистецтво». Надано рекомендації щодо змістового наповнення навчальної
дисципліни та використання методів ігрового онлайн-навчання. Акцентовано на необхідності формувати вміння працювати з інформацією в епоху інформаційного, цифрового суспільства.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to analyze the features of the "information culture" of society and the
individual in the digital era, as well as to determine the ways of its formation among students of higher
education, in particular, specialties from the field of knowledge 02 "Culture and art"; to propose the content
of the educational discipline "Information culture and academic integrity" from the experience of its teaching
at the National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts. The research methodology consists in the
application of general scientific methods, namely: methods of terminological and comparative analysis,
synthesis, generalization, system and activity approach, which makes it possible to achieve the set goal. The
scientific novelty of the article. The work emphasizes the importance of teaching the educational discipline
"Information culture and academic integrity" from the point of view of the competence approach, in the context
of the formation of "information" and "digital" competence. Thus, focusing on the features of the modern stage
of development of the information society, its digitalization. Examples of the formulation of information and
digital competences prescribed in the requirements for "graduate competences" and "learning outcomes" in
the approved Standards of higher education of the first (bachelor) level in specialties – 022 "Design", 023
"Fine art, decorative art" were selected and analyzed , restoration", 024 "Choreography", 025 "Musical art",
026 "Scenic art", 028 "Management of socio-cultural activities", 029 "Information, library and archival work"
and in the relevant educational and professional programs in these specialties at the National Academy of
Managerial Staff of Culture and Arts. The main content modules of the educational discipline program are
defined. Emphasis is placed on the formation of the minimum efficiency of information search, critically
evaluating sources of information, determining their authority and reliability, and academically fair use of
other people's educational, scientific, and creative achievements. To use modern possibilities of information
and communication technologies virtuously and effectively. Conclusions. The article proves the practicality
of introducing the educational discipline "Information culture and academic integrity" as a mandatory
educational component of the OPP, aimed at forming general and professional competencies in students of
higher education majoring in the knowledge 02 "Culture and art." Recommendations for the meaningful
content of the educational discipline and the use of game-based online learning methods have been determined.
Focused attention on the need to develop the ability to work with information in the era of the information,
digital society.