Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Формування інформаційної культури здобувачів вищої освіти в цифрову епоху

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хіміч, Ярослава Олегівна
dc.date.accessioned 2023-04-25T12:05:40Z
dc.date.available 2023-04-25T12:05:40Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Хіміч Я. О. Формування інформаційної культури здобувачів вищої освіти в цифрову епоху // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2023. № 1. С. 86–95. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4790
dc.description The purpose of the article is to analyze the features of the "information culture" of society and the individual in the digital era, as well as to determine the ways of its formation among students of higher education, in particular, specialties from the field of knowledge 02 "Culture and art"; to propose the content of the educational discipline "Information culture and academic integrity" from the experience of its teaching at the National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts. The research methodology consists in the application of general scientific methods, namely: methods of terminological and comparative analysis, synthesis, generalization, system and activity approach, which makes it possible to achieve the set goal. The scientific novelty of the article. The work emphasizes the importance of teaching the educational discipline "Information culture and academic integrity" from the point of view of the competence approach, in the context of the formation of "information" and "digital" competence. Thus, focusing on the features of the modern stage of development of the information society, its digitalization. Examples of the formulation of information and digital competences prescribed in the requirements for "graduate competences" and "learning outcomes" in the approved Standards of higher education of the first (bachelor) level in specialties – 022 "Design", 023 "Fine art, decorative art" were selected and analyzed , restoration", 024 "Choreography", 025 "Musical art", 026 "Scenic art", 028 "Management of socio-cultural activities", 029 "Information, library and archival work" and in the relevant educational and professional programs in these specialties at the National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts. The main content modules of the educational discipline program are defined. Emphasis is placed on the formation of the minimum efficiency of information search, critically evaluating sources of information, determining their authority and reliability, and academically fair use of other people's educational, scientific, and creative achievements. To use modern possibilities of information and communication technologies virtuously and effectively. Conclusions. The article proves the practicality of introducing the educational discipline "Information culture and academic integrity" as a mandatory educational component of the OPP, aimed at forming general and professional competencies in students of higher education majoring in the knowledge 02 "Culture and art." Recommendations for the meaningful content of the educational discipline and the use of game-based online learning methods have been determined. Focused attention on the need to develop the ability to work with information in the era of the information, digital society. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – проаналізувати особливості інформаційної культури суспільства та особистості в цифрову епоху, визначити шляхи формування інформаційної культури в здобувачів вищої освіти, зокрема спеціальностей з галузі знань 02 «Культура та мистецтво»; запропонувати змістове наповнення навчальної дисципліни «Інформаційна культура та академічна доброчесність» з досвіду її викладання в Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв (НАКККіМ). Методологія дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових методів, а саме: методів термінологічного та порівняльного аналізу, синтезу, узагальнення, системного та діяльнісного підходу, що дало змогу досягти поставленої мети. Наукова новизна. У роботі підкреслено значення викладання навчальної дисципліни «Інформаційна культура та академічна доброчесність» у контексті формування інформаційної та цифрової компетентності. З урахуванням особливостей сучасного етапу розвитку інформаційного суспільства, його цифровізації відібрано та проаналізовано приклади формулювання інформаційно-цифрових компетентностей, що прописані у вимогах до «компетентностей випускника» та «результатів навчання», у затверджених Стандартах вищої освіти першого (бакалаврського) рівня зі спеціальностей – 022 «Дизайн», 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», 024 «Хореографія», 025 «Музичне мистецтво», 026 «Сценічне мистецтво», 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» та у відповідних освітньо-професійних програмах (ОПП) із цих спеціальностей НАКККіМ. Визначено основні змістові модулі програми навчальної дисципліни. Зроблено акцент на формуванні вмінь ефективно здійснювати інформаційний пошук, критично оцінювати джерела інформації, визначати їх авторитетність та достовірність, академічно доброчесно використовувати чужі навчальні, наукові й творчі здобутки. Доброчесно та ефективно застосовувати сучасні можливості інформаційно-комунікаційних технологій. Висновки. Доведено доцільність запровадження навчальної дисципліни «Інформаційна культура та академічна доброчесність» як обов’язкової освітньої компоненти ОПП, що спрямована на формування загальних і професійних компетентностей у здобувачів вищої освіти спеціальностей галузі знань 02 «Культура та мистецтво». Надано рекомендації щодо змістового наповнення навчальної дисципліни та використання методів ігрового онлайн-навчання. Акцентовано на необхідності формувати вміння працювати з інформацією в епоху інформаційного, цифрового суспільства. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject інформаційна культура uk_UA
dc.subject інформаційна грамотність uk_UA
dc.subject інформаційна компетентність uk_UA
dc.subject цифрові компетентності uk_UA
dc.subject Стандарти вищої освіти uk_UA
dc.title Формування інформаційної культури здобувачів вищої освіти в цифрову епоху uk_UA
dc.title.alternative Formation of Information Culture of Higher Education Students in the Digital age uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу