Короткий опис(реферат):
Мета дослідження – аналіз і систематизація методологічних підходів до вивчення міжкультурних впливів
у розвитку традиційного танцю. Методологія дослідження ґрунтується на принципах системного аналізу та
культурологічної компаративістики. Серед загальнонаукових методів пріоритетними були структурно аналітичний підхід, методи систематизації та узагальнення, історико-логічний підхід. Наукова новизна.
Проаналізовано науковий потенціал етнохореології та культурної антропології щодо вивчення танцю в цілісному
контексті культури з урахуванням етнічної та регіональної специфіки; обґрунтовано міждисциплінарну стратегію
дослідження міжкультурних впливів у розвитку традиційного танцю, яка передбачає синтез наукових концептів
культурної антропології, хореології та етнокультурології. Висновки. Етнокультурологія танцю може стати
теоретико-методологічним підґрунтям міждисциплінарного синтезу наукових традицій європейської школи
етнохореології, з одного боку, й американської наукової школи культурно-антропологічних досліджень – з
другого. Для дослідження міжкультурних впливів у розвитку традиційного танцю доцільно застосовувати метод
польових досліджень (збирання і систематизація фактологічних матеріалів, отриманих під час експедицій з
вивчення танцювального фольклору), метод текстуального аналізу (танець проаналізовано як культурний текст
з акцентом на осмисленні соціокультурної та етнічної зумовленості формальних особливостей танцювальних
рухів), а також метод кроскультурних досліджень (танець досліджено як форму міжкультурної взаємодії;
виявлено відмінності, запозичення та спільні елементи як результати кроскультурних впливів). Такі дослідження
сприятимуть як глибшому розумінню історичного розвитку танцю, так і системному вивченню трансформацій
танцювальних традицій у сучасному динамічному соціокультурному просторі.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the research is the analysis and systematise methodological approaches to the study of intercultural
influences in the development of traditional dance. The research methodology is based on the principles of systemic
analysis and cultural comparative studies. Among the general scientific methods, priority is given to the structural analytical approach, the methods of systematisation and generalisation, and the historical-logical approach. Scientific
novelty. The scientific potential of ethnochoreology and cultural anthropology regarding the study of dance in the holistic
context of culture, taking into account ethnic and regional specifics, is analysed. An interdisciplinary strategy for the study of intercultural influences in the development of traditional dance is substantiated, which involves the synthesis of
scientific concepts of cultural anthropology, choreology, and ethnoculturology. Conclusions. Ethnocultural dance can
become the theoretical and methodological basis of the interdisciplinary synthesis of the scientific traditions of the
European school of ethnochoreology, on the one hand, and the American scientific school of cultural and anthropological
studies, on the other. For the study of intercultural influences in the development of traditional dance, it is advisable to
apply the method of field research (collection and systematisation of factual materials obtained during expeditions to
study dance folklore), the method of textual analysis (the dance is analysed as a cultural text with an emphasis on
understanding the sociocultural and ethnic conditioning of the formal features of dance movements), as well as the method
of cross-cultural research (dance is studied as a form of intercultural interaction; differences, borrowings, and common
elements are revealed as the results of cross-cultural influences). Such research will contribute to a deeper understanding
of the historical development of a dance, as well as a systematic study of the transformations of dance traditions in the
modern dynamic socio-cultural space.