Abstract:
Мета роботи ‒ пошук нової інформації стосовно історії «Київської камерати», життєвого та творчого шляху
Валерія Матюхіна ‒ видатного українського піаніста, музично-громадського діяча, а також диригента,
художнього керівника й генерального директора цього колективу. В основу методології дослідження покладено
історико-біографічний та історико-культурологічний методи. Наукова новизна запропонованої статті полягає в
тому, що більшу частину наведеної інформації подано безпосередньо «з перших вуст» і вперше. Переважно це
стосується окремих епізодів біографії В. Матюхіна, пов’язаних з його учнівськими та студентськими роками,
педагогами, поглядами на виконання сучасної музики й диригентське мистецтво. Стаття написана в доволі
не типовому для наукового викладу форматі, основу якого становить пряма мова головного героя, яка готується
або доповнюється відповідними роз’ясненнями автора статті, зробленими вже постфактум. Автор статті більше
двох десятиліть (з квітня 2001 року) працює у складі цього колективу й знає його ізсередини. Але оскільки музика
є все ж таки мистецтвом невербальним, яке «говорить саме за себе», то за ці роки накопичилося досить багато
питань стосовно історії оркестру взагалі та творчого шляху В. Матюхіна зокрема – питань, досі не висвітлених у
музикознавстві. Тому з нагоди зазначеної ювілейної дати ми вирішили поговорити з Валерієм Олександровичем
і винести цю розмову на загал. Висновки. Здійснене дослідження підтверджує, що величезна заслуга в
успішності «Київської камерати» належить В. Матюхіну. Більшість перспектив колективу з’являлося завдяки
магнетизму його особистості, заснованому знов-таки на глибинному знанні та розумінні сутності своєї професії,
високій внутрішній культурі та величезній скромності. Саме тому в процесі спілкування з Маестро ми ще раз
переконалися в тому, що дослідження діяльності видатного колективу необхідно починати з вивчення творчої
постаті В. Матюхіна.
Description:
The purpose of the article is to obtain information about the history of «Kyiv Camerata» and Valerii Matiukhin ‒
an outstanding Ukrainian pianist, musical and public figure, as well as a conductor, artistic director and general director
of this band. The research methodology is based on historical-biographical and historical-cultural methods. The
scientific novelty of the proposed article lies in the fact that most of the given information is provided directly «from the
first mouth» and for the first time. This mainly concerns to certain episodes of V. Matiukhin’s biography, related to his
school and student years, teachers, views on the performance of modern music and the art of conducting. The article is
written in a rather atypical format for a scientific presentation, which is based on the direct speech of the main character.
His speech is prepared or supplemented by appropriate explanations of the author of the article, made post factum. This
is explained by the fact that the author of the article has been working in this band for more than two decades (since April
2001) and knows it, as they say, «from the inside». But since music is, after all, a non-verbal art, that «speaks for itself»,
over the years quite a lot of questions have been accumulated regarding the history of the orchestra in general and the
creative path of V. Matiukhin in particular ‒ questions that have not yet been clarified in musicology. Therefore, on the
occasion of the specified anniversary date, we decided to talk with Valerii Oleksandrovych and bring this conversation to
the general public Conclusions. The conducted research confirms that V. Matiukhin has a great deal of credit for the
success of the «Kyiv Camerata». Most of the band’s prospects appeared due to the magnetism of his personality, based
again on deep knowledge and understanding of the essence of his profession, high internal culture and great modesty.
That is why, in the process of communication with the Maestro, we once again became convinced that the study of the
activities of an outstanding band must begin with the study of the creative figure of V. Matiukhin.