Abstract:
Мета дослідження – аналіз місій, ключових напрямів і принципів роботи основних світових спілок
мовників як вагомого інституційного аспекту розвитку телеіндустрії та аудіовізуальної культури у ХХІ ст.
Методологія дослідження. У статті застосовані, по-перше, системний підхід, котрий дає змогу поглянути на
спілки мовників як на невід’ємні елементи теле- та аудіовізуальної індустрії, а по-друге, принципи історичного
неоінституціоналізму, згідно з якими спілки мовників сприймаються як історично сформовані структури та
інституції, які зумовлюють процеси розвитку та підтримки галузі, а обрана ними інституційна траєкторія
визначає параметри теледискурсу сьогодні. Наукова новизна. Вперше на рівні наукової статті розглянуто місце
та особливості роботи світових спілок мовників як інституцій розвитку та підтримки телеіндустрії у ХХІ ст.
Висновки. Наголошено на визначальній ролі світових спілок мовників, які у ХХІ ст. залишаються одними з
ключових суб’єктів і гравців на міжнародному медіаринку. На прикладі таких інституцій, як European
Broadcasting Union, African Union of Broadcasting, Asia-Pacific Broadcasting Union (що забезпечують нормативно-технічний супровід і підтримку своїх членів, обмін технологіями, програмами та інноваціями, створюють умови
для навчання та співпраці через конференції, робочі групи, тренінги тощо, міжнародне частотне планування та
координацію, сприяють впливу телеіндустрії та аудіовізуального виробництва на соціально-економічний
розвиток регіону) доведено, що світові спілки мовників залишаються потужним інструментом впливу на
міжнародній арені та драйвером розвитку теле- й аудіовізуальних індустрій на сучасному етапі.
Description:
The purpose of the research is to analyse the missions, key directions, and principles of work of the main world
broadcasters’ union as a significant institutional aspect of the TV industry development and audio-visual culture in the
XXI century. Methodology of the research. In the article, firstly, a system approach is used to look at the broadcasters’
union as the integral element of the TV and audio-visual industry. Secondly, a principle of the historical neo institutionalism is applied, in accordance to which the broadcasters’ unions are accepted as the historically formed
structures and institutions that condition the processes of this branch development and support, and the institutional
trajectory chosen by them determines the parameters of television discourse today. Scientific novelty of the research.
For the first time at the scientific article level, the position and peculiarities of the broadcasters’ unions as the institutional
development and support of the TV industry in the XXI century were considered. Conclusions. The significance of the
role of the world broadcasters’ unions was emphasized, which in the XXI century remain one of the key subjects and
players in the international media market. On the example of such institutions as the European Broadcasting Union,
African Union of Broadcasting, Asia-Pacific Broadcasting Union, we have proven that the world broadcasters’ unions
remain a powerful tool of influence on the international arena and a driver of the TV and audio-visual industries
development at the modern stage. These unions provide normative and technical support of their members, exchange of
technologies, programs and innovations, create conditions for learning and cooperation (through conferences, working
groups, trainings), international frequency planning and coordinati