Abstract:
Мета статті – висвітлити тематику українського бароко в дослідженнях європейських учених, акцентувати
на основних зроблених ними висновках. Методологія дослідження полягає у використанні загальнонаукових
методів, серед яких відзначимо такі: аналіз, синтез, дедукція та індукція. Виокремимо метод порівняння, що дав
змогу визначити певні спільні та відмінні риси в трактуванні проблеми українського бароко. Наукова новизна
полягає в тому, що вперше визначено основні маркери дослідження культури українського бароко в європейській
думці новітнього часу. Висновки. Дослідження українського бароко в румунській, французькій, польській
європейській фаховій літературі показало, що західними кордонами поширення його впливів вважається
територія Угорщини та Словаччини, а південними – Молдова й Румунія. Також у роботі визначено бачення
європейськими дослідниками коріння українського різновиду цієї мистецької течії, яке частково вбачали в
польському або італійському впливах. Визначення шляхів потрапляння барокових впливів до України (через Річ
Посполиту або безпосередньо з Італії) належить до актуальних завдань майбутніх досліджень.
Description:
The purpose of the study is to highlight the topic of Ukrainian baroque in the research of European scientists, to
emphasise their main conclusions. The research methodology consists in the use of general scientific methods. Among
general scientific methods, we apply analysis, synthesis, deduction, and induction. Separately, we single out the method
of comparison, which made it possible to identify certain common and distinctive features in the interpretation of the
Ukrainian Baroque problem. The scientific novelty lies in the fact that for the first time the main markers of the study of
the Ukrainian baroque culture in modern European thought have been determined. Conclusions. The study of Ukrainian
baroque in Romanian, French, and Polish European specialist literature shows that the western borders of the spread of
its influences are considered to be the territory of Hungary and Slovakia, and in the south – Moldova and Romania. The
work also defines the vision of the European researchers of the roots of the Ukrainian variety of this art trend, which is
partially seen in Polish or Italian influences. Determining the ways in which baroque influences entered Ukraine (via the
Polish-Lithuanian Commonwealth or directly from Italy) belongs to the urgent tasks of future research.