Abstract:
У статті досліджується значення арт-блокчейну в креативних індустріях аудіовізуальної культури (шоу бізнес, мода, художній дизайн, живопис) та окреслюється роль дигітальних інструментів крипто-арту в стратегіях культурного менеджменту ХХІ століття. Актуальність зазначеної теми пов’язана зі стрімким розширенням цифрових можливостей творення художнього дискурсу і трансформацією естетичного інтелекту як мистецьких персоналій, так і реципієнтів крипто-арту. У роботі детально висвітлена історіографія проблеми дослідження блокчену, арт-блокчейну, крипто-арту та NFT. Охарактеризовані практичні кроки і творчі надбання діячів культури та арт-менеджерів, що спрямовані на популяризацію новітнього напрямку інвестування у цифрові мистецькі активи – крипто-колекціонування. Проведений аналіз охоплює численні приклади з аудіального і візуального секторів масової та елітарної культури. Особлива увага приділена розгляду: імерсивних технологій та робіт штучного інтелекту; дослідженню NFT артистів шоу-бізнесу (Ґраймз) або NFT-проєктів, присвячених їх пам’яті (Девід Бові); висвітленню NFT-експериментів фешн-індустрії (цифровий одяг Carolina Herrera, «Dress X», LEVER COUTURE та ін.); вивченню крипто-творчості художників і дизайнерів (Кріста Кім, Бенксі); характеристиці цифрових музейних практик (Британський музей, Центр Помпіду, Цифровий музей депортації кримських татар «Tamırlar», Національний художній музей України). Постулюється необхідність
вибудовування комунікативних стратегій арт-менеджменту щодо компетентного використання цифрових ресурсів і каналів розповсюдження соціокультурних нарративів, що є виняткого доцільним для України в умовах гібридних і воєнних загроз.