dc.contributor.author |
Кравченко, Анастасія Ігорівна |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-14T13:27:42Z |
|
dc.date.available |
2023-06-14T13:27:42Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Кравченко А.І. Арт-блокчейн в культурно-мистецьких практиках ХХІ століття. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 62. Том 2. С. 37–43. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2308-4855 |
|
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4870 |
|
dc.description |
фахова стаття |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті досліджується значення арт-блокчейну в креативних індустріях аудіовізуальної культури (шоу бізнес, мода, художній дизайн, живопис) та окреслюється роль дигітальних інструментів крипто-арту в стратегіях культурного менеджменту ХХІ століття. Актуальність зазначеної теми пов’язана зі стрімким розширенням цифрових можливостей творення художнього дискурсу і трансформацією естетичного інтелекту як мистецьких персоналій, так і реципієнтів крипто-арту. У роботі детально висвітлена історіографія проблеми дослідження блокчену, арт-блокчейну, крипто-арту та NFT. Охарактеризовані практичні кроки і творчі надбання діячів культури та арт-менеджерів, що спрямовані на популяризацію новітнього напрямку інвестування у цифрові мистецькі активи – крипто-колекціонування. Проведений аналіз охоплює численні приклади з аудіального і візуального секторів масової та елітарної культури. Особлива увага приділена розгляду: імерсивних технологій та робіт штучного інтелекту; дослідженню NFT артистів шоу-бізнесу (Ґраймз) або NFT-проєктів, присвячених їх пам’яті (Девід Бові); висвітленню NFT-експериментів фешн-індустрії (цифровий одяг Carolina Herrera, «Dress X», LEVER COUTURE та ін.); вивченню крипто-творчості художників і дизайнерів (Кріста Кім, Бенксі); характеристиці цифрових музейних практик (Британський музей, Центр Помпіду, Цифровий музей депортації кримських татар «Tamırlar», Національний художній музей України). Постулюється необхідність
вибудовування комунікативних стратегій арт-менеджменту щодо компетентного використання цифрових ресурсів і каналів розповсюдження соціокультурних нарративів, що є виняткого доцільним для України в умовах гібридних і воєнних загроз. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
Дослідження реалізовано в рамках «NUMO. Стипендіальна програма “Бібліотеки та архіви» за підтримки Федерального уповноваженого з питань культури та медіа (bkm) та Німецької бібліотечної асоціації (dbv). |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Видавничий дім «Гельветика» |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
С;37 |
|
dc.subject |
Арт-блокчейн, NFT, крипто-арт, креативні індустрії, шоу-бізнес, мода, дизайн, музейні практики, крипто-колекціонування, арт-менеджмент |
uk_UA |
dc.title |
Арт-блокчейн в культурно-мистецьких практиках ХХІ століття |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |