Короткий опис(реферат):
У дисертації представлено результати комплексного дослідження
кримськотатарського фольклору в академічній і джазовій композиторській
практиці. Композиторська практика різноманітна: у кожному творі елементи
кримськотатарського фольклору представлені автором індивідуальні та
неповторні. У дисертаційній роботі сформульовано базові поняття, що
розкривають специфіку зазначеного дослідження.
Суть розробки, основні результати:
In the dissertation, the basic concepts that reveal the specifics of the mentioned
research are formulated. Based on the study of theoretical sources from the theory
and history of music, the history of the formation of the national Crimean Tatar
professional composing school, the peculiarities of performing art, the theory of the
interpretative possibilities of folklore, the problems of the methodology of the
analysis of song folklore in the academic tradition and performance practice,
biographical information of prominent representatives of the Crimean Tatar
intelligentsia, it is stated that the Crimean Tatar song folklore is a source for
academic and jazz compositional practice.