Abstract:
Мета роботи – розкрити особливості та виявити актуальні проблеми використання відеостримінгу й відеохостингу в межах роботи американських університетських бібліотек, спрямованої на підтримку освітньо-наукової діяльності викладачів і студентів на сучасному етапі. Методологія дослідження базується на застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів пізнання,
зокрема термінологічного, системного підходу, аналізу, синтезу та логічного методу. Також використано теорію активних систем і теоретичні підходи до формування та функціонування інформаційно-освітнього середовища університету. Наукова новизна статті полягає в розширенні уявлень
про університетську бібліотеку як технологічну систему та її внесок у формування інформаційно-освітнього середовища закладу вищої освіти за допомогою таких вебінструментів як відеостримінг
й відеохостинг. Висновки. У ХХІ столітті університетські бібліотеки постають каталізаторами
інновацій, ключовими структурними підрозділами закладів вищої освіти та «активними системами»,
які підвищують ефективність освітньо-наукової діяльності викладачів і студентів, створюючи фізичні
та віртуальні центри споживання і виробництва знань. На прикладі аналізу діяльності бібліотек американських університетів і коледжів на сучасному етапі з’ясовано, що вони активно опановують
відеостримінг і відеохостинг для підтримки наукових досліджень, викладання та обміну своїми відеоколекціями. Розглянутий американський досвід виявив чимало як прогресивних кроків у використанні відеостримінгу й відеохостингу університетськими бібліотеками, так й актуальних проблем,
пов’язаних із захистом авторських прав, умовами та вартістю ліцензування, доступністю потокового формату, якістю зображення тощо. Відеостримінг і відеохостинг надалі відіграватимуть все
вагомішу роль у розвитку відеоколекцій університетських бібліотек.
Description:
The purpose of the article is to reveal the peculiarities and identify the current problems of using video
streaming and video hosting within the framework of the American university libraries aimed to support the
educational and scientific activities of students and faculty at the modern stage. The research methodology is
based on the application of general scientific and special methods of cognition, in particular, terminological,
systematic approach, analysis, synthesis, and logical method. The theory of active systems and theoretical
approaches to the formation and functioning of the information and educational environment of the university are also used. The scientific novelty of the article lies in expanding the concept of the university library as a
technological system and its contribution to the formation of the information and educational environment of
a higher educational institution through such web tools as video streaming and video hosting. Conclusions.
In the twenty-first century, university libraries are becoming catalysts of innovation and key structural units
of higher educational institutions and “active systems” that increase the efficiency of educational and research
activities of faculty and students by creating physical and virtual centres for the consumption and production
of knowledge. Based on the analysis of the activities of American universities and colleges at the present stage,
it is found that they are actively mastering video streaming and video hosting to support research, teaching
and sharing their video collections. The American experience has revealed many progressive steps in the use
of video streaming and video hosting by university libraries, as well as current problems related to copyright
protection, licensing terms and costs, availability of streaming formats, and image quality. Video streaming
and video hosting will continue to play an increasingly important role in the development of video collections
of university libraries.