Abstract:
Мета статті систематизувати та узагальнити знання про креативний менеджмент та його
місце в системі популяризації читання. Методологія ґрунтується на використанні загальнонаукових
методів вивчення суспільних явищ і процесів, а також на поєднанні принципів наукової об’єктивності
та системності: застосування методу класифікації дало змогу узагальнити наукові джерела за темою дослідження; завдяки описово-аналітичному методу було з’ясовано специфіку креативного менеджменту; метод систематизації дав змогу визначити основні складові системи популяризації читання; метод узагальнення застосовано при формуванні висновків. Наукова новизна полягає в розширенні уявлень про значення креативного менеджменту в системі популяризації читання. Висновки.
Загальносвітові та українські креативні проєкти, діяльність бібліотек, видавнича справа, видавничий
маркетинг формують інтерес читача до книги та людини до читання. Застосування креативного
менеджменту, метою якого є створення вільного робочого простору для генерування цікавих ідей і
розвитку креативного потенціалу команди, уможливлює розробку, впровадження та реалізацію креативних культурних продуктів та проєктів. Саме тому креативний менеджмент є важливою складовою системи популяризації читання. Серед найбільш результативних форм популяризації читання,
реалізація яких не можлива без креативного менеджменту, можна виділити: креативні акції та проєкти, діяльність бібліотечних установ та видавництв, книжкових форумів і фестивалів. Проведення
акцій та реалізація проєктів є одним із завдань бібліотек, які так привертають увагу до книги та
заохочують відвідувачів до читання. Книжкові форуми й фестивалі створюють умови для поповнення
домашніх бібліотек. Знайомство з авторами та новинками видавництв заохочують читачів, допомагають проаналізувати книжковий ринок та обрати потрібний продукт. Крім цього, подібні масштабні
заходи створюють позитивний імідж країни, що читає, та набувають особливої актуальності
під час війни.
Ключові
Description:
The purpose of the article is to systematise and generalise knowledge about creative management and
its role in the system of reading promotion. The research methodology is based on the use of general scientific
methods of studying social phenomena and processes, and on a combination of the principles of scientific
objectivity and systematicity. The use of the classification method helped to summarise scientific sources on
the topic of the study. The descriptive-analytical method clarified the specifics of creative management. The
systematisation method was used to identify the main components of the system of reading promotion. The
generalisation method was applied to draw conclusions. The scientific novelty lies in expanding the
understanding of the importance of creative management in the system of reading promotion. Conclusions.
Global and Ukrainian creative projects, library activities, publishing, and publishing marketing shape the
reader’s interest in books and the person’s interest in reading. The use of creative management, which aims
to create a free workspace for generating interesting ideas and developing the creative potential of the team,
allows for the development, implementation, and sale of creative cultural products and projects. That is why
creative management is an important component of the system of reading promotion. The most effective forms
of reading promotion, which cannot be implemented without creative management, include creative events
and projects, activities of library institutions and publishers, book forums and festivals. Holding campaigns
and implementing projects is one of the tasks of libraries, which draw attention to books and encourage visitors
to read. Book forums and festivals create conditions for enriching home libraries. Meetings with authors and
new releases from publishing houses encourage readers, help analyse the book market and choose the right
product. In addition, such large-scale events create a positive image of a country that reads and are especially
important during a time of war.