Abstract:
Мета статті – дослідити роль інформаційних технологій в освітньому менеджменті та їх
культуротворчий вияв. Методологія дослідження передбачає використання міждисциплінарного підходу,
а також сукупності методів: аналітичного, синтетичного, культурологічного, що дало змогу комплексно
розглянути означену проблематику та сформулювати обґрунтовані висновки. Наукова новизна полягає в
системному узагальненні освітнього менеджменту та його основних тенденцій розвитку на основі впливу
інформаційних технологій, а також виявленні культуротворчих інтенцій, з огляду на формування креативного
середовища закладів вищої освіти. Висновки. Інформаційні цифрові технології активно долучаються до
впровадження в освітню сферу і її трансформацію, безпосередньо змінюючи алгоритми освітнього менеджменту
та загалом принципи здійснення управлінської діяльності в ЗВО. Численні технічні можливості створили
паралельний віртуальний простір, де не лише здійснюється обмін інформацією, але й відбувається необмежена
комунікація, власна репрезентація, трансляція цінностей, а також функціональна професійна спрямованість у
різних сферах діяльності, які визначають принципи організації життєдіяльності суспільства. Інформаційні
технології як полімодальний інформаційний та соціокультурний простір, беззаперечно, виступають суб’єктом
впливу у функціонуванні освітньої сфери суспільства, активно генеруючи нові значення, ціннісні орієнтири,
професійні компетентності та настанови для соціуму. Відповідно системний освітній менеджмент має
ґрунтуватися на таких інформаційних технологіях, які сприятимуть ухваленню адекватних управлінських рішень
у межах формування гуманістичної освітньої парадигми, де одним з вагомих чинників є принцип
культуротворчості освітнього і соціокультурного простору.
Description:
The purpose of the article is to investigate the role of information technologies in educational management and
their cultural manifestation. The research methodology involves the use of an interdisciplinary approach, as well as a
set of methods: analytical, synthetic, cultural, which will allow a comprehensive consideration of the given issues and
formulate reasonable conclusions. The scientific novelty lies in the systematic generalisation of educational management
and its main development trends based on the influence of information technologies, as well as the identification of
cultural intentions, taking into account the formation of the creative environment of higher education institutions.
Conclusions. Digital information technologies are actively involved in the introduction into the educational sphere and
its transformation, directly changing the algorithms of educational management and, in general, the principles of
management activities in higher education institutions. Numerous technical capabilities have created a parallel virtual
space where not only information is exchanged, but also other important activities take place: unlimited communication,
self-representation, value transmission, and functional professional orientation in various spheres of activity, which
determine the principles of organising society's life activities. Information technologies as a polymodal information and
socio-cultural space undoubtedly act a subject of influence in the functioning of the educational sphere of society, actively
generating new meanings, value orientations, professional competences and guidelines for society. Accordingly, systemic
educational management should be based on information technologies that will facilitate the adoption of adequate
management decisions within the framework of the formation of a humanistic educational paradigm, where one of the
important factors is the principle of cultural creativity of the educational and socio-cultural space.