Abstract:
Мета роботи – дослідити сучасний розвиток маркетингових технологій на українському ринку
образотворчого мистецтва на початку XXI століття. Методологія дослідження полягає в застосуванні
компаративного, емпіричного та теоретичного методів. Такий методологічний підхід дав змогу проаналізувати
процес розвитку маркетингу образотворчого мистецтва, провести дослідження маркетингових процесів при
просуванні творів мистецтва на українському артринку. Наукова новизна полягає в розширенні уявлень про
ринок вітчизняного образотворчого мистецтва. У статті досліджено маркетингові процеси на сучасному
українському артринку. Проаналізовано проблеми, що сформувались та які долали впродовж історії появи й
становлення маркетингу у сфері культури та мистецтва. Також вказано теоретичні основи сучасного маркетингу
образотворчого мистецтва та шляхи практичного їх утілення. Висновок. Проведені дослідження дають
можливість стверджувати, що артринок України перебуває на початковій стадії розвитку, але має великі
перспективи в близькому майбутньому. На українському артринку працюють багато талановитих митців, про
роботи яких, на жаль, мало відомо у світі. Для популяризації на світових та вітчизняних артринках українських
митців необхідно задіяти ефективні маркетингові інструменти. Найбільш оптимальним, на нашу думку, буде
індивідуальний маркетинг. Наше концептуальне бачення маркетингу в артсередовищі базується на поєднанні
зусиль для одночасного просування культурного продукту та популяризації автора.
Description:
The purpose of the article is to study of the modern development of marketing technologies in the Ukrainian fine
art market at the beginning of the 21st century. The research methodology is based on the application of comparative,
empirical, and theoretical methods. This methodological approach allows the author to analyse the process of development
of fine art marketing, to conduct a study of marketing processes in the promotion of works of art in the Ukrainian art
market. The scientific novelty lies in expanding the understanding of the market of national fine art. The article studies
marketing processes in the contemporary Ukrainian art market. The article analyses the problems that have been formed
and overcome throughout the history of the emergence and development of marketing in the field of culture and art. The
theoretical foundations of contemporary fine art marketing and ways of their practical implementation are also analysed.
Conclusions. The research we have conducted provides evidence that the Ukrainian art market is at an early stage of
development, but has great prospects for the near future. There are many talented artists working in the Ukrainian art
market, whose works are unfortunately little known in the world. In order to popularise Ukrainian artists on the global
and domestic art markets, it is necessary to use effective marketing tools. In our opinion, individual marketing will be the
most optimal. It should also be emphasised that our conceptual vision of marketing in the artistic environment is based
on a combination of efforts to simultaneously promote a cultural product and popularise an author