Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Transformation of Content and Image in Chinese Advertising Poster of the Twentieth Century

Show simple item record

dc.contributor.author Zeqian, Wang
dc.date.accessioned 2023-09-05T08:05:29Z
dc.date.available 2023-09-05T08:05:29Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Zeqian W. (2023). Transformation of Content and Image in Chinese Advertising Poster of the Twentieth Century. Kultura і suchasnist: almanakh, 1, 88–92. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4983
dc.description Метою роботи є аналіз та розкриття змін, які відбулися в китайському рекламному плакаті протягом ХХ століття. Робота спрямована на встановлення зв’язків між культурно-політичним контекстом та образнозмістовим наповненням повідомлень у рекламних плакатах. Методологія дослідження передбачає використання загальнонаукових та спеціальних методів. Історичний аналіз залучено для розуміння історико-культурних процесів ХХ ст. та їх впливу на розвиток рекламних плакатів в різні періоди. Контент-аналіз для аналізу змісту та образів рекламних плакатів різних періодів та визначення основних тем та ідей, які вони висловлюють. Семіотичний аналіз застосовано для вивчення знаків та символів у рекламних плакатах; порівняльний аналіз для виявлення змістових і візуальних відмінностей рекламних плакатів протягом ХХ ст. Наукова новизна роботи полягає у вияві відмінностей у змісті та образах китайських рекламних плакатів у різні періоди політичної історії Китаю ХХ століття. Простежено взаємодію між образами ідеологічних повідомлень політичної та соціальної пропаганди та комерційної реклами. Висновки. Виявлено, що рекламний плакат ХХ століття є важливою складовою культурної та історичної спадщини Китаю та відображає зміни в політичному, соціальному та культурному контексті країни. Показано, до рекламні плакати, використані як засіб пропаганди у різні періоди ХХ ст. з часом стали менш ідеологізованими та більше спрямованими на комерційну популяризацію товарів і послуг. Образнозмістова характеристика та графічна мова рекламного плакату також зазнала змін, а гібридизація у формуванні рекламного образу, базована на принципах пропагандистської іконографії та нових маркетингових стандартів у комерційних оголошеннях 1980–1990-х рр. поступово дала місце новим візуальним рекламним формам. uk_UA
dc.description.abstract The purpose of the article is to analyse and reveal the changes that took place in the Chinese advertising poster during the twentieth century. The work aims to establish the links between the cultural and political context and the figurative and semantic content of messages in advertising posters. The research methodology involves the use of general scientific and special methods. Historical analysis is used to understand the historical and cultural processes of the twentieth century and their impact on the development of advertising posters in different periods. Content analysis is used to analyse the content and images of advertising posters of different periods and to identify the main themes and ideas they express. Semiotic analysis is used to study signs and symbols in advertising posters; comparative analysis to identify the content and visual differences of advertising posters during the twentieth century. The scientific novelty of the work lies in the identification of differences in the content and images of Chinese advertising posters in different periods of the political history of China in the twentieth century. The interaction between the images of ideological messages of political and social propaganda and commercial advertising is traced. Conclusions. It has been found that the twentieth-century advertising poster is an important component of China's cultural and historical heritage and reflects changes in the country's political, social and cultural context. It is shown that advertising posters used as a means of propaganda in different periods of the twentieth century became less ideological and more focused on the commercial promotion of goods and services over time. The figurative and semantic characteristics and graphic language of the advertising poster have also undergone changes, and hybridisation in the formation of the advertising image, based on the principles of propaganda iconography and new marketing standards in commercial advertisements of the 1980s and 1990s, gradually gave way to new visual advertising forms. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.subject China uk_UA
dc.subject advertising poster uk_UA
dc.subject propaganda uk_UA
dc.subject Китай uk_UA
dc.subject рекламний плакат uk_UA
dc.subject пропаганда uk_UA
dc.subject ideological influence uk_UA
dc.subject ідеологічний вплив uk_UA
dc.subject commercial advertising uk_UA
dc.subject комерційна реклама uk_UA
dc.subject image uk_UA
dc.subject образ uk_UA
dc.subject content uk_UA
dc.subject зміст uk_UA
dc.title Transformation of Content and Image in Chinese Advertising Poster of the Twentieth Century uk_UA
dc.title.alternative Трансформація змісту та образу в китайському рекламному плакаті ХХ ст. uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account