Abstract:
Мета роботи – розглянути творчий доробок художника Артура Орльонова в контексті розвитку сучасного
історично-батального живопису, акцентувати на тематиці й серійності робіт, загальних прийомах і методах
художнього зображення. Методологія статті полягає в застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів
дослідження, зокрема: аналізу і синтезу, індукції і дедукції, узагальнення і абстрагування, оглядово-аналітичного,
опису та порівняння, що дало змогу проаналізувати роботи А. Орльонова. Наукова новизна роботи полягає в тому,
що вперше творчість сучасного київського художника А. Орльонова стала предметом наукового дослідження, у межах
якого здійснено узагальнення та невелику систематизацію тематичної спрямованості художніх робіт, а також визначено
історично-художні домінанти творів, стилістичні особливості побудови. Висновки. У результаті проведеного дослідження
встановлено, що А. Орльонов належить до генерації сучасних художників історично-батального жанру, репрезентуючи
київську школу живопису. Його творчий доробок відображує значний хронологічний діапазон української історії,
починаючи з Київської Русі, українського Середньовіччя, доби Козаччини, Визвольних змагань та до сучасного періоду.
Відповідно до тематики й кількості роботи можуть бути об’єднані в окремі серії. Сюжетно роботи А. Орльонова
включають зображення батальних сцен битв, тематичні картини історичного спрямування, портрети видатних
діячів української історії. Творчість А. Орльонова належить до сучасних зразків українського історичнобатального живопису, що на основі вивчення численних джерел та фактів містить авторське розуміння та
інтерпретацію вагомих історичних подій і постатей різних періодів історії України.
Description:
The purpose of the article is to examine the creative work of the artist Artur Orlionov in the context of the
development of contemporary historical and battle painting, focusing on the themes and series of works, general
techniques and methods of artistic representation. The research methodology consists in the application of general
scientific and special research methods, in particular, analysis and synthesis, induction and deduction, generalisation and
abstraction, rerview and analysis, description and comparison, which helped to analyse the works of A. Orlionov.
The scientific novelty of the work lies in the fact that for the first time the work of the contemporary Kyiv artist
A. Orlionov became the subject of a scientific study, within which the generalisation and a brief systematisation of the
thematic focus of artistic works were carried out, as well as the historical and artistic dominants of the works, stylistic features
of the construction were determined. Conclusions. As a result of the conducted research, it was established that A. Orlionov
belongs to the generation of contemporary artists of the historical and battle genre, representing the Kyiv school of painting. His
creative work reflects a significant chronological range of Ukrainian history, starting with Kyivan Rus, the Ukrainian Middle
Ages, the Cossack era, the Liberation Movement and the modern period. According to the plot and number of works, they can
be combined into separate series. In terms of the plot, A. Orlionov's works include depictions of battle scenes, thematic paintings
of historical significance, portraits of outstanding figures of Ukrainian history. A. Orlionov's work belongs to modern examples
of Ukrainian historical and battle painting, which, based on the study of numerous sources and facts, contains the author's
understanding and interpretation of important historical events and figures of different periods of Ukrainian history.