Короткий опис(реферат):
Мета статті – визначити відповідність мовного контенту та творчих наративів сучасного українського
композитора Юрія Шевченка, враховуючи загальні інтенції в музиці як емоційну налаштованість; дослідити
мовний контент композитора, висловлений в інтерв’ю, у тісній взаємопов’язаності з прочитанням художнього
задуму творчості композитора. Методологія дослідження пов’язана із вивченням людського мислення,
розглядом наративу як певної дискурсивної структури, що оформлюється на основі власного досвіду людини,
презентується системним та компаративним підходами, які допомагають визначити специфіку певних
композиційних структур у музиці в порівнянні з авторським підходом до власної творчості у мовному контенті
інтерв’ю. Наукова новизна дослідження полягає у розкритті наративів в авторській музиці з урахуванням
композиторського мислення, його відчуттів і соціокультурних впливів на творчість, приміром у звертанні автора
до казкових «світів» як знаково-звукового простору. Висновки. Існування суспільних протиріч призводить до
появи в середовищі композиторів ідеї «чистої класики» і висловлюється у звертанні до символічних установок
через синтетичні жанри театру, опери, балету, мюзиклу тощо. Висловлення наративів нового мислення
відбувається також й у відвертих інтерв’ю композитора, на противагу власне музичній творчості, в якій ці
напрями є висловленими у завуальованій ігровій формі.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to determine the correspondence between the linguistic content and creative
narratives of the contemporary Ukrainian composer Yuriy Shevchenko, taking into account the general intentions in music
as an emotional mood. It also aims to investigate the linguistic content of the composer expressed in interviews in close
connection with the reading of the artistic intent of the composer's work. The research methodology is related to the
study of human thinking, the consideration of narrative as a certain discursive structure that is formed on the basis of a
person's own experience, and is presented by systematic and comparative approaches that help to determine the specifics
of certain compositional structures in music in comparison with the author's approach to his own creativity in the linguistic
content of the interview. The scientific novelty of the study lies in the disclosure of narratives in the author’s music,
taking into account the composer's thinking, his feelings and socio-cultural influences on his work, for example, in the
author's appeal to fairy-tale "worlds" as a sign-sound space. Conclusions. The existence of social contradictions leads to
the emergence of the idea of "pure classics" among composers and is expressed in the appeal to symbolic attitudes through
the synthetic genres of theatre, opera, ballet, and musical. The narratives of new thinking are also expressed in the
composer's frank interviews, as opposed to the music itself, in which these directions are expressed in a veiled playful
form.