Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Reva, Tetiana | |
dc.contributor.author | Рева, Тетяна Сергіївна | |
dc.date.accessioned | 2023-09-07T07:56:19Z | |
dc.date.available | 2023-09-07T07:56:19Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | eva T. (2023). The Forms оf The National Operas Representation in The Virtual Environment under Martial Law (on The Example of The Activities of The Opera Theatres of Kyiv, Lviv and Odesa in 2022). Kultura і suchasnist, 1, 162–167 [in English]. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5006 | |
dc.description | Метою роботи є порівняння форм репрезентації оперних театрів у віртуальному середовищі в умовах воєнного стану на прикладі національних опер Києва, Одеси та Львова у 2022 році. Методологія роботи ґрунтується на міждисциплінарному підході, що включає знання з культурології, медіа менеджменту та менеджменту соціокультурної діяльності. Основним методом статті є порівняльний, оскільки ми здійснюємо спробу показати форму репрезентації у віртуальному середовищі оперних театрів з однаковим статусом - національний, академічний театр, який не був у евакуації. Наукова новизна роботи полягає у порівняльному аналізі форм репрезентації оперних театрів у віртуальному середовищі в умовах воєнного стану на прикладах національних оперних театрів Києва, Одеси та Львова у 2022 році. Висновки. На основі контенту, висвітленого на офіційних сайтах досліджуваних театрів та у засобах масової інформації, можна виокремити кілька показників роботи театрів, які можуть бути маркерами їхньої віртуальної активності в умовах воєнного часу, а саме згадки в іноземних у засобах масової інформації, онлайн-події, культурний продукт театру на міжнародних стрімінгових платформах, віртуальні екскурсії, періодичні видання та відео-проєкти. | uk_UA |
dc.description.abstract | The purpose of the research is to compare the forms of the representations of the opera houses in the virtual environment under the martial law on the examples of national operas of Kyiv, Odesa and Lviv in 2022. The research methodology is based on the interdisciplinary approach, which includes the knowledge form cultural studies, media studies and management of sociocultural activity. The main method of the article is comperative one because we have tried to show the form of the representation in virtual environment of the opera theatres with the same status – national, academic and being not evacuated. Scientific Novelty. The scientific novelty of the research is the comparative analysis of the forms of the representations of the opera houses in the virtual environment under the martial law on the examples of national operas of Kyiv, Odesa and Lviv in 2022. Conclusions. Basing of the content, highlighted on the researched theatres official websites and mass media, we can distinguish several indicators of the theatres’ work, which can be the markers of their virtual activity in the conditions in wartime. So, we can say about the following positions: mentions in foreign mass media, online events, a cultural product of the theatre on international streaming platforms, virtual tours, periodicals and video projects. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.subject | cultural product | uk_UA |
dc.subject | культурний продукт | uk_UA |
dc.subject | virtual environment | uk_UA |
dc.subject | віртуальне середовище | uk_UA |
dc.subject | opera houses of Ukraine | uk_UA |
dc.subject | оперний театр | uk_UA |
dc.subject | video project | uk_UA |
dc.subject | відеопроєкт | uk_UA |
dc.subject | streaming platform | uk_UA |
dc.subject | стримінг-платформа | uk_UA |
dc.title | The Forms оf The National Operas Representation in The Virtual Environment under Martial Law (on The Example of The Activities of The Opera Theatres of Kyiv, Lviv and Odesa in 2022) | uk_UA |
dc.title.alternative | Форми репрезентації національних опер у віртуальному середовищі в умовах воєнного стану (на прикладі діяльності оперних театрів Києва, Львова та Одеси у 2022 році). | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |