Короткий опис(реферат):
Мета статті – розглянути питання креативності в сучасній мистецькій освіті, що формує цілісне середовище,
в межах якого стає можливою реалізація професійного і творчого потенціалу особистості. Методологія дослідження
ґрунтується на системному та ціннісному підходах, а також на застосуванні аналітичного методу, синтетичного,
культурологічного, що дозволить комплексно розглянути означену проблематику і отримати відповідні результати
дослідження. Наукова новизна полягає в теоретичному осмисленні питань формування та розвитку креативності та
креативного середовища мистецьких закладів освіти, що сприяє реалізації творчого потенціалу особистості та набуттю
професійних компетентностей. Висновки. В результаті проведеного дослідження з’ясовано підвищення ролі
компоненту креативності у формуванні цілісного простору мистецької освіти, а також трансформування
парадигмальності в сфері освіти на основі загальних принципів гуманітаризації та культурологізації, що ґрунтуються
на всебічному осмисленні буття людини у світі, її взаємовідносин із оточуючим середовищем та ціннісними вимірами
особистісного розвитку. Доведено, що розвиток творчого потенціалу особистості здійснюється під впливом
креативного середовища, що, своєю чергою, стає і умовою, і результатом діяльності творчої особистості. Основу
креативності становить внутрішній потенціал особистості, її професійна самореалізація та здатність генерувати нові
знання, що значною мірою формується в середовищі мистецької освіти. Відповідно, заклади мистецької освіти мають
потенціал для формування та/або перетворення на креативні хаби для навчання та створення відкритого креативного
середовища в процесі творчої діяльності, де відбувається створення інноваційного продукту та креативізація простору.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to consider the issue of creativity in modern art education, which forms a holistic
environment within which the realisation of the professional and creative potential of the individual becomes possible.
The research methodology is based on systemic and value-based approaches, as well as on the application of analytical,
synthetic, and cultural methods, which will allow a comprehensive consideration of the above issues and obtaining
relevant research results. The scientific novelty lies in the theoretical understanding of issues of formation and
development of creativity and creative environment of artistic educational institutions, which contributes to the realisation
of the creative potential of the individual and the acquisition of professional competences. Conclusions. The study has
revealed an increase in the role of the creativity component in the formation of a holistic space of art education, as well
as the transformation of the paradigm in the field of education based on the general principles of humanisation and
culturalisation, based on a comprehensive understanding of human existence in the world, their relationship with the
environment and the value dimensions of personal development. It is proven that the development of the creative potential
of the individual is carried out under the influence of a creative environment, which, in turn, becomes both a condition
and a result of the activity of a creative individual. The basis of creativity is the inner potential of the individual, their
professional self-realisation and the ability to generate new knowledge, which is largely formed in the environment of art
education. Accordingly, art education institutions have the potential to form and/or transform into creative hubs for
learning and creating an open creative environment in the process of creative activity, where an innovative product is
created and space becomes creative.