Короткий опис(реферат):
Мета роботи – виявити художньо-естетичні й пізнавально-дидактичні вартості фортепіанної музики Б.
Кудрика для молоді в контексті творчих набутків галицької композиторської школи першої третини ХХ століття.
Методологія дослідження полягає у застосовані таких методів: ретроспекції, порівняння, систематизації,
аналізу, узагальнення. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше розглядається
фортепіанна спадщина Бориса Кудрика в аксіологічному ракурсі внеску його творів до регіонального
педагогічного репертуару для фортепіано. Висновки. У публікації доводиться твердження: фортепіанна музика
Бориса Кудрика позначена деякою еклектичністю, вона більше пройнята здобутками минулих епох, ніж
сучасного йому мистецького світу. Незважаючи на це, художньо-естетичні та пізнавально-дидактичні вартості
проаналізованих творів композитора для молоді – у їхньому ідейно-змістовому й образно-емоційному
наповненні, що визначається колом жанрових ритмоінтонацій, властивих галицькому соціокультурному
середовищу кінця ХІХ – початку ХХ століть і асимільованих згідно авторських уподобань. Враховуючи надбання
світової музичної культури в цій галузі, переосмислюючи вказаний матеріал крізь призму національно-пісенних
джерел і місцевих музичних традицій, Б. Кудрик представив твори, які тяжіють до класицистичної стилістики й
частково – до неокласичної і постромантичної. Вони займають своєрідну нішу в розмаїтті галицької фортепіанної
літератури, що сповідувала в першій третині ХХ століття засади вишколу юних музикантів, які б не лише
достойно опановували гру на інструменті, а й шанували національні та загальнолюдські мистецькі цінності,
виростали емоційно чутливими та інтелектуально багатими людьми.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the study is to reveal the artistic and aesthetic, cognitive and didactic values of Borys Kudryk’s
piano music for young people in the context of the creative achievements of the Galician compositional school of the first
third of the 20th century. The research methodology is based on the following methods: retrospection, comparison,
systematisation, analysis, and generalisation.The scientific novelty of the obtained results is that for the first time the
piano heritage of Borys Kudryk is considered in the axiological perspective of the contribution of his works to the regional
pedagogical repertoire for piano.Conclusions. The article proves the statement: the piano music of Borys Kudryk is
marked by a certain eclecticism, it is more imbued with the achievements of past eras than the contemporary art world.
Nevertheless, the artistic, aesthetic, cognitive and didactic value of the analysed works of the composer for young people
lies in their ideological, semantic and figurative-emotional content, which is determined by the range of genre rhythmic
intonations inherent in the Galician socio-cultural environment of the late 19th and early 20th centuries and assimilated
according to the author's preferences. Taking into account the achievements of the world musical culture in this field,
rethinking this material through the prism of national song sources and local musical traditions, B. Kudryk presented
works that tend to classicist stylistics and partially to neoclassical and post-Romantic ones. They occupy a distinctive
niche in the diversity of Galician piano literature, which in the first third of the 20th century professed the principles of training young musicians who would not only master the instrument with dignity, but also respect national and universal
artistic values, grow up to be emotionally sensitive and intellectually rich people.