dc.contributor.author |
Тущенко, Михайло Михайлович |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-07T12:56:46Z |
|
dc.date.available |
2023-09-07T12:56:46Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Тущенко М. М. Національний репертуар як важлива складова фахової підготовки гітариста // Мистецтвознавчі записки. 2023. Вип. 43. С. 152–156. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5015 |
|
dc.description.abstract |
Метою статті є дослідження сучасного етапу розвитку українського академічного гітарного мистецтва у
розрізі популяризації національного репертуару представників різних регіональних шкіл та активного його
залучання в роботу під час фахової підготовки виконавців. Методологія дослідження ґрунтується на
комплексному підході, що поєднує методи культурологічного, музикознавчого, жанрово-стильового,
виконавського аналізу. Термінологія дослідження включає назви та поняття, що використовуються в
музикознавстві, а також специфічні терміни, притаманні гітарному виконавству та педагогіці. Наукова новизна
заключається в спробі цілісної характеристики новітнього національного гітарного репертуару, створеного
наприкінці ХХ - в перші десятиліття ХХІ століття, яка базується на особистому практичному досвіді автора.
Висновки. У статті наведені характеристики провідних тенденцій розвитку гітарного мистецтва з точки зору
синтезу композиторської, виконавської та педагогічної площин. Надані характерні стильові та жанрові
собливості сучасного гітарного репертуару. Названі перспективи розвитку гітарного мистецтва, які криються в
тісній взаємодії з неакадемічною музикою (джаз, фольклор). |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The purpose of the article is to study the current stage of development of Ukrainian academic guitar art in the
context of popularising the national repertoire of representatives of different regional schools and its active involvement
in the professional training of performers. The article describes the characteristics of the leading development trends from
the point of view of the synthesis of compositional, performing, and pedagogical planes. At the same time, the question
arises of the importance of mastering the already existing national repertoire for the guitar, given its characteristic stylistic
and genre abilities. The research methodology is based on an integrated approach that combines the methods of cultural,
musicological, genre-stylistic, and performance analysis. The research terminology includes names and concepts used in
musicology, as well as specific terms inherent in guitar performance and pedagogy. The scientific novelty lies in the
attempt to characterise in a holistic way the newest national guitar repertoire created in the late twentieth and early twenty first decades of the twenty-first century, based on the author's personal practical experience. Conclusions. The article
describes the characteristics of the leading trends in the development of guitar art in terms of the synthesis of
compositional, performing and pedagogical planes. The characteristic stylistic and genre features of the modern guitar
repertoire are presented. The prospects for the development of guitar art, which lie in close interaction with non-academic
music (jazz, folklore), are named. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
гітарне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
академічне виконавство |
uk_UA |
dc.subject |
композиторська творчість |
uk_UA |
dc.subject |
гітарні школи |
uk_UA |
dc.subject |
національний репертуар для гітари. |
uk_UA |
dc.title |
Національний репертуар як важлива складова фахової підготовки гітариста |
uk_UA |
dc.title.alternative |
National Repertoire as an Important Part of a Guitarist’s Professional Training |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |