Короткий опис(реферат):
Метою даної роботи виступає стильовий аналіз музично-мистецьких тяжінь німецької музики XVIII
століття, в яких не тільки антитези відповідних типологічних надбань, але і певна їх дифузна невираженість, їх
пов’язаність із політичним тлом зближеності конфесійних розділень, із складним переплетінням релігійного і
національного-соціального факторів – складали живильний грунт творчих відкриттів, співвідносних із
«щезненням напрямків» в музиці поставангарду. Методологічною основою дослідження виступає інтонаційний
підхід, як він зазначився у роботах послідовників Б. Асаф’єва в Україні (див.публікації Д. Андросової,
О.Маркової, О. Муравської), а також з опорою на розробки інструментального виконавства одеської школи
(праці З. Буpкацького, К. Мюльберга , інших науковців. Наукова новизна роботи зазначається в оригінальності
подання смислу стильових дифузій інструментального мистецтва зазначеної доби і базовості розуміння в них
церковної виражальної складової, яка надавала й надає самостійного стильового смаку відповідним
типологічним поєднанням, співвідносним із ігровою мозаїчністю поставангарду й пост-поставангарду
сьогодення. Висновки. Стильова еклектика барокового і ранньокласичного періоду німецького мистецтва
угрунтована, по-перше, релігійно-вжитковою нероздільністю принципів італійського та німецького
інструменталізму XVIII століття на тлі буття німецької культурної ідеї та співіснування з нею національних
традицій та інерції єдності останніх у культурному вжитку. А, по-друге, невираженість в оперній творчості
німецької присутності аж до 1780-х років, в якій зосереджувалися антитетичні позиції напрямків-стилів,
стимулювала в інструменталізму типологічні пересічення, оцінені в їх художній значущості ігрової концертності
в поставангардному бутті
Суть розробки, основні результати:
The purpose of this article is a stylistic analysis of the musical and artistic tendencies of eighteenth-century
German music, in which not only the antitheses of the respective typological achievements, but also their certain diffuse
vagueness, their connection with the political background of the convergence of confessional divisions, with a complex
interweaving of religious and national-social factors – constituted the fertile ground for creative discoveries correlated
with the "disappearance of trends" in post-avant-garde music. The research methodology is the intonation approach, as
it was mentioned in the works of B. Asaf'ev's followers in Ukraine (see publications of D. Androsova, O. Markova,
O. Muravska), as well as based on the development of the instrumental performance of the Odessa school (works by
Z Bukatskyi, K. Mülberg). The scientific novelty of the work is noted in the originality of the presentation of the meaning
of the stylistic diffusions of instrumental art of this era and the basic understanding of the ecclesiastical expressive
component in them, which provided and provides an independent stylistic flavour with appropriate typological
combinations, correlated with the playful mosaicism of post-avant-garde and post-post-avant-garde of the present.
Conclusions. The stylistic eclecticism of the Baroque and Early Classical period of German art is based, firstly, on the
religious and applied inseparability of the principles of Italian and German instrumentalism of the eighteenth century
against the background of the existence of the German cultural idea and the coexistence of national traditions with it and the inertia of the latter’s unity in cultural use. And, secondly, the lack of expression German presence in opera until the
1780s, in which the antithetical positions of the styles were concentrated, stimulated typological intersections in
instrumentalism, evaluated in their artistic significance of playful concertos in the post-avant-garde existence.