Abstract:
Мета дослідження – проаналізувати становлення й процес розвитку мюзиклу та визначити його
синкретичну природу. Методологія дослідження. Застосовано метод системного аналізу генези мюзиклу та його
синкретичної природи; аксіологічний метод дав можливість узагальнити місце і роль мюзиклу у видовищній
культурі українців; емпіричний метод базується на дослідженні тенденцій розвитку та застосуванні новітніх
практик у вітчизняних мюзиклах. Наукова новизна полягає у загальному окресленні генези мюзиклу, сучасного
стану жанру українського мюзиклу як цілісної культурної моделі та узагальненні синкретичної природи
мюзиклу, яка виходить за рамки усталених сценічних канонів. Висновки. Генеза мюзиклу як жанру пов'язана з
процесом постійного синкретизму різних жанрів сценічного мистецтва, а також естради, кінематографу,
сучасних технологій та знаходиться у безупинному пристосуванні до будь-яких змін в соціумі та в системі його
цінностей. Сучасні режисери та продюсери намагаються синкретизувати в мюзиклі якомога більше різних видів
й жанрів мистецтв, поєднати циркові елементи, сучасні технології, соціальні мережі, щоб створити унікальний
сценічний продукт, максимально розширити межі жанру, в якому власне і розкривається синкретична природа
сучасного мюзиклу. Отже, можна констатувати, що мюзикл через його синкретичну природу відображає систему
цінностей, яка співвідноситься з цінностями переважної частини суспільства.
Description:
The purpose of the study is to analyse the formation and development of the musical and to determine its syncretic
nature. The research methodology. The method of systematic analysis of the genesis of the musical and its syncretic
nature was applied; the axiological method made it possible to generalise the place and role of the musical in the entertainment culture of Ukrainians; the empirical method is based on the study of development trends and the application
of the latest practices in domestic musicals. The scientific novelty lies in the general outline of the genesis of the musical,
the current state of the Ukrainian musical genre as an integral cultural model, and the generalisation of the syncretic nature
of the musical, which goes beyond the established stage canons. Conclusions. The genesis of the musical as a genre is
connected with the process of constant syncretism of different genres of stage art, as well as pop music, cinematography,
modern technologies, and is in constant adaptation to any changes in society and its system of values. Contemporary
directors and producers try to syncretise as many different types and genres of art as possible in a musical, combine circus
elements, modern technologies, and social networks to create a unique stage product, to maximise the boundaries of the
genre, which actually reveals the syncretic nature of the contemporary musical. Thus, it can be stated that the musical,
due to its syncretic nature, reflects a system of values that correlates with the values of the majority of society.