Abstract:
Мета статті – дослідити процес формування діяльності шоу-бізнесу в умовах російсько-української війни,
виявити професійні трансформації діячів шоу-бізнесу, обумовлені факторами військового сьогодення, визначити
нові формати та стилістичні рішення мистецьких проєктів. Методологія дослідження ґрунтується на
застосуванні емпіричного методу, який дав можливість дослідити тенденції розвитку шоу-бізнесу в умовах війни;
метод мистецтвознавчого аналізу надав можливість комплексно дослідити та охарактеризувати зміну сфери
діяльності представників шоу-бізнесу, проаналізувати волонтерську, гастрольну, громадську та мистецьку
діяльність діячів українського шоу-бізнесу в умовах воєнного стану в Україні; аксіологічний метод базується на
з'ясуванні змін в концертному репертуарі та тематиці мистецьких творів, зверненні до пісенної спадщини
українців, визначенні утворення нових форматів творчих проєктів та їх інтеграцію у міжнародний мистецький
простір. Наукова новизна полягає у встановленні векторів розвитку шоу-бізнесу на вітчизняній мистецькій
арені, в узагальненні змін мистецької діяльності представників шоу-бізнесу на тлі актуалізації світового інтересу
до українського видовищного мистецтва. Висновки. Сфера діяльності шоу-бізнесу кардинально змінює
концептуальні підходи до створення розважального контенту та стає потужним рушієм супротиву агресії й
підтримки населення України. Діячі шоу-індустрії завдяки патріотизму змогли проявити себе як провідники
волонтерського руху, ретранслятори патріотичного виховання населення та амбасадори української масової
культури закордоном. Пріоритетним стає відновлення мистецької спадщини та стратегії її розвитку в
майбутньому, щоб контент, який пропонується митцями сьогодні, викликав інтерес і надалі, пропагуючи
національну ідентичність на міжнародному рівні.
Description:
The purpose of the article is to study the process of shaping show business activities in the context of the Russian-Ukrainian war, to identify professional transformations of show business actors caused by the factors of the military
present, and to determine new formats and stylistic solutions for art projects. The research methodology is based on the
empirical method, which made it possible to study the trends in the development of show business in the conditions of
war. The method of art analysis provided an opportunity to comprehensively study and characterise the change in the
scope of activities of show business representatives, to analyse the volunteer, touring, public, and artistic activities of
Ukrainian show business figures under martial law in Ukraine. The axiological method is based on clarifying changes in
the concert repertoire and themes of artistic works, referring to the song heritage of Ukrainians, determining the formation
of new formats of creative projects and their integration into the international artistic space. The scientific novelty lies
in the establishment of vectors for the development of show business in the domestic art arena, in generalising changes
in the artistic activity of show business representatives against the background of the actualisation of the world’s interest
in Ukrainian performing arts. Conclusions. The show business sector is radically changing conceptual approaches to the
creation of entertainment content and is becoming a powerful driver of resistance to aggression and support of the
Ukrainian population. Thanks to their patriotism, show industry figures have been able to prove themselves as leaders of
the volunteer movement, re-tellers of patriotic education of the population, and ambassadors of Ukrainian mass culture
abroad. The priority is to restore the artistic heritage and develop strategies for its future development, so that the content
offered by artists today will continue to be of interest in the future, promoting national identity at the international level.