Короткий опис(реферат):
Мета статті – висвітлити концертно-виконавську діяльність Українського Наддніпрянського хору під
керівництвом диригента Дмитра Котка за матеріалами польської преси 1922–1926 рр. Методологія дослідження
полягає в застосуванні методів аналізу та синтезу, систематизації фактів, узагальненні опрацьованого матеріалу.
У методологічну основу роботи покладено історико-хронологічний, джерелознавчий, логіко-узагальнюючий
метод для аналізу періодичних джерел, вивчення творчості Наддніпрянського хору, виявлення впливу його
мистецької діяльності на розвиток музичного життя. Новизною є уведення до наукового обігу нових архівних
документів, значної бази тогочасної періодики, публікацій музичної критики для детального комплексного
аналізу творчості хорового колективу. Висновки. Висвітлено один з періодів мистецької діяльності Дмитра
Котка – керівництва Українським Наддніпрянським хором. Аналіз творчості побудовано на матеріалах періодики
Польщі. Польська критика створила своєрідний літопис музичного життя цього колективу, описуючи артистизм,
зразкову сценічну дисципліну, професійні вокальні дані, вдалий підбір репертуару, оригінальні інтерпретації
хорових творів, художню довершеність виконання. Велика кількість рецензій, в тому числі й відомих фахових
польських музикознавців, засвідчує популярність творчої інституції та її керівника Дмитра Котка. Незважаючи
на певні протиріччя, тенденційність оцінок чи суперечливість висновків, важливість цих рецензій у періодичних
виданнях, по-перше, у тому, що вони створювали своєрідний літопис музичного життя Українського
Наддніпрянського хору, а по-друге, стимулювали розвиток історичного й теоретичного музикознавства,
закладали основи музичної культури, зберігали для нащадків цінні документальні факти.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to highlight the concert and performance activities of the Ukrainian Naddniprianskyi
Choir leaded by conductor Dmytro Kotko based on the materials of the Polish periodicals of 1922–1926. The research
methodology consists in the use of methods of analysis and synthesis, systematization of facts, and generalisation of the
materials studied. The methodological basis of the work is based on the historical and chronological, source, logical and
generalising method to analyse periodical sources, study the work of the Naddnipryanskyi Choir, and identify the impact
of its artistic activity on the development of musical life. The scientific novelty of the article is the introduction of new
archival documents, a significant database of periodicals of that time, and publications of music criticism for a detailed
comprehensive analysis of the choir’s creativity. Conclusions. The scientific article hightlights one of the periods of
Dmytro Kotko's artistic activity – the management of the Ukrainian Naddnipryanskyi Choir. The analysis of his work is
based on materials from Polish periodicals. Polish press has created a kind of chronicle of the musical life of this ensemble,
describing artistry, exemplary stage discipline, professional vocal skills, successful selection of repertoire, original
interpretations of choral works, and artistic perfection of performance. A large number of reviews, including those of
well-known Polish musicologists, attest to the popularity of the creative institution and its director, Dmytro Kotko. Despite
certain contradictions, biased assessments, or contradictory conclusions, the importance of these reviews in periodicals
lies, firstly, in the fact that they created a kind of chronicle of the musical life of the Ukrainian Naddnipryanskyi Choir,
and secondly, they stimulated the development of historical and theoretical musicology, laid the foundations of musical
culture, and preserved valuable documentary facts for posterity.