Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Стилістичні риси національної китайської вокально-пісенної творчості

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чжан, Цзунжуй
dc.date.accessioned 2023-10-02T13:12:36Z
dc.date.available 2023-10-02T13:12:36Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Чжан Цзунжуй. Стилістичні риси національної китайської вокально-пісенної творчості // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 2. С. 219–224. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5059
dc.description The article is devoted to the consideration of Chinese song culture from the standpoint of its development based on folklore. The purpose of the article is to identify national stylistic features of Chinese vocal and song culture in accordance with regional characteristics, as well as in the process of socio-cultural changes in the country. Among the main tasks of the study was to highlight the significance of the musical folklore of China in accordance with its place in the composer's creativity, as well as in the context of socio-cultural changes. The research methodology: the dialectical method as a way to distinguish the stylistic components of Chinese composers’ work as a unity of traditions and innovations; the deductive method due to the research orientation from the general (socio-historical context) to the specific (reference to the genre); the historical and cultural method to identify general stylistic regularities of the aesthetic, ideological, and socio-cultural levels in the context of historical changes; elements of genre and style analysis to identify the genre component of chamber vocal music. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that for the first time in the Ukrainian scientific space, the influence of national traditions as a permanent quality of vocal and song creativity is considered; the study of the regional component in accordance with the development of Chinese vocal and song culture is in-depth. Conclusions. The result of the study was the highlighting of Chinese vocal and song creativity as a synthesis of folklore and academic influences, where folklore, associated with the peculiarities of phonetics and vocabulary, intonations of the national language are of central importance. In its development and formation, the Chinese vocal and song composing school has created a powerful base that determined the further vector of Chinese song culture in general, namely vocal arrangements of folk melodies, which logically entered the genre of chamber music, where national and stylistic origins later intersected with models of the Western song-romance style. uk_UA
dc.description.abstract Метою статті є визначення національних стилістичних ознак китайської вокально-пісенної культури відповідно до регіональних характеристик, а також у процесі соціокультурних змін країн. Серед основних завдань дослідження було висвітлити значення музичного фольклору Китаю відповідно до його місця у композиторській творчості, а також у контексті соціокультурних змін. Методологічною базою дослідження стали: діалектичний метод, як спосіб виокремлення стильових складових творчості китайських композиторів як єдності традицій і новацій; дедуктивний метод обумовлений спрямованістю дослідження від загального (соціо-історичного контексту) до конкретного (звернення до жанру); історико-культурологічний метод – для виявлення загальних стильових закономірностей естетико-світоглядного і соціокультурного рівнів у контексті історичних змін; елементи жанрово-стильового аналізу – для виявлення жанрової складової камерно-вокальної музики. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше в українському науковому просторі розглянуто вплив національних традицій як перманентну якість вокально-пісенної творчості; поглиблено вивчення регіональної складової відповідно до розвитку китайської вокально-пісенної культури. Висновок. Результатом дослідження стало висвітлення китайської вокально-пісенної творчості як синтезу фольклорних та академічних впливів, де центральне значення мають фольклорні, пов'язані з особливостями фонетики та лексики, інтонації національної мови. У своєму розвитку та становленні композиторська вокально-пісенна школа Китаю створила потужну базу, що визначила подальший вектор китайської пісенної культури у цілому, а саме вокальні обробки народних мелодій, які логічно увійшли до жанру камерно-вокальної музики, де національно-стилістичні витоки у подальшому перетнулися з моделями західного пісенно-романсового стилю. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject національна стилістика uk_UA
dc.subject вокальна лірика uk_UA
dc.subject китайськи музика uk_UA
dc.subject фольклор uk_UA
dc.subject стилістичні риси uk_UA
dc.title Стилістичні риси національної китайської вокально-пісенної творчості uk_UA
dc.title.alternative Stylistic Features of National Chinese Vocal and Song Creativity uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу