Abstract:
Мета статті – дослідити візуальні комунікативні практики в контексті розвитку креативних індустрій та
виявити взаємообумовленість їх розвитку. Методологія дослідження передбачає використання сукупності
методів: аналітичного, синтетичного, культурологічного, семантичного, що дозволить комплексно розглянути
означену проблематику і отримати обґрунтовані результати дослідження. Наукова новизна полягає в
системному узагальненні формування сучасної комунікації на основі переважаючого візуального чинника та
виявити взаємообумовленість з тенденціями нарощування розвитку сфери креативних індустрій, а також
виявленні характерного семантичного поля як фактора ретрансляції знаково-символічних культурних кодів та
відповідних меседжів. Висновки. Технологічні можливості сучасного інформаційного середовища та візуальні
комунікативні практики надають широкі можливості застосування і творення візуальних образів і сенсів, не лише
репрезентуючи об’єктивну реальність, але й забезпечуючи комунікативні потреби, формують окремий простір
інформаційно-комунікативного культурного середовища, здатного транслювати ідеї, сенси та цінності культури
з переважанням візуального компоненту. Комунікативні стратегії креативних індустрій в переважній більшості
зорієнтовані на візуальне сприйняття, мають власне знаково-смислове навантаження, є способом осмислення
актуальних подій і явищ соціокультурного буття та слугують засобом поширення відповідних креативних
наративів та ідей.
Description:
The purpose of the article is to investigate visual communicative practices in the context of the development of
creative industries and to reveal the interdependence of their development. The research methodology involves the use
of a set of methods: analytical, synthetic, cultural, semantic, which will allow a comprehensive consideration of the given
problem and obtain substantiated research results. The scientific novelty consists in the systematic generalization of the
formation of modern communication based on the predominant visual factor and to reveal the interdependence with the
trends of increasing the development of the sphere of creative industries, as well as the discovery of a characteristic
semantic field as a factor in the retransmission of sign-symbolic cultural codes and corresponding messages. Conclusions.
The technological capabilities of the modern information environment and visual communicative practices provide wide
opportunities for the application and creation of visual images and meanings, not only representing objective reality, but
also providing communicative needs, forming a separate space of the informational and communicative cultural
environment capable of transmitting ideas, meanings and values cultures with a predominance of the visual component.
Communicative strategies of creative industries are mostly oriented on visual perception, have their own symbolic and
semantic load, are a way of understanding current events and phenomena of socio-cultural life and serve as a means of
spreading relevant creative narratives and ideas.