Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Імплементація концепції інфотейнменту в практику івент-індустрії: постановка проблеми

Show simple item record

dc.contributor.author Крупа, Оксана Петрівна
dc.date.accessioned 2023-10-20T09:19:18Z
dc.date.available 2023-10-20T09:19:18Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Крупа О. П. Імплементація концепції інфотейнменту в практику івент-індустрії: постановка проблеми // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 3. С. 57–62. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5087
dc.description The purpose of the article is to consider the defining trends and aspects connected with the implementation of the conception of infotainment in the practice of the event industry. The research methodology predicts the usage of, firstly, the descriptive level combined with an analytical method to characterise the current stage of the event industry, its events category B2C and B2B, secondly, context-structural analysis of infotainment as a concept and model thanks to which the author has managed to identify the causal links between certain types of event activities and essential features of infotainment, which is the condition for the possibility of implementing the practice of the event industry. Scientific novelty is, first of all, that on the article level, the problem of implementation of the conception of infotainment in the practice of the event industry was actualised, which was mainly considered in the context of journalism and TV. Conclusions. It is affirmed that the concept of infotainment is one of the methodological platforms that can be used for reasoning and explanation of the logic of deployment and the content specifics of individual event activities, and also their place in modern (world and national) mass culture. The author suggests the statement according to which the given model of the media culture helps in registration content and information creates favourable conditions for the development of event management through synthesis educational-cognition and entertainment components in event activities, helps to decode and perceive complex meanings and images in their continuous flow and frantic information dynamics. It is underlined that initiating cultural-intellectual “game”, infotainment stimulates heuristic potential of thinking, especially in terms of perception and assimilation of cultural codes, and with the help of fragmenting the content, activates the initiative of event participants in terms of creatively completing the full picture of what is happening. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – розглянути визначальні тенденції та аспекти, пов’язані з імплементацією концепції інфотейнменту в практику івент-індустрії. Методологія дослідження передбачає застосування, по-перше, дескриптивного рівня в поєднанні з аналітичним методом для характеристики сучасного етапу івент-індустрії, її заходів категорії В2С і В2В, по-друге, змістовно-структурного аналізу інфотейнменту як концепції та моделі, і, по-третє, дискурсивний рівень дослідження і якісний контент-аналіз, завдяки яким вдалося визначити каузальні зв’язки між окремими різновидами івент-заходів й сутнісними ознаками інфо-тейнменту, що умовою можливості імплементації цієї концепції в практику івент-індустрії. Наукова новизна полягає у тому, що вперше на рівні статті актуалізується проблема імплементації концепції інфотейнменту в практику івент-індустрії, яка до цього розглядалася переважно в контексті журналістики та телебачення. Висновки. Стверджується, що концепція інфотейнменту виступає однією з методологічних платформ, що може бути використана для обґрунтування та пояснення логіки розгортання та змістовної специфіки окремих івент-заходів, а також їхнього місця в сучасній (світовій та національній) масовій культурі. Запропоновано твердження, згідно з яким дана модель медіакультури допомагає в оформленні контенту та інформації, створює сприятливі умови для розвитку івент-менеджменту, через синтез освітньо-пізнавального та розважального компонентів в івент-заходах допомагає декодувати та сприймати складні змісти та образи в їх безперервному потоці та шаленій інформаційній динаміці. Підкреслено, що, ініціюючи культурно-інтелектуальну «гру», інфотейнмент стимулює евристичний потенціал мислення, особливо в частині сприйняття та засвоєння культурних кодів, а за допомогою фрагментації змісту активізує ініціативність учасників івент-заходів в плані креативної добудови повної картини того, що відбувається. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject розваги uk_UA
dc.subject гра uk_UA
dc.subject інфотейнмент uk_UA
dc.subject івент-індустрія uk_UA
dc.subject івент-заходи uk_UA
dc.subject масова культура uk_UA
dc.subject медіакультура uk_UA
dc.title Імплементація концепції інфотейнменту в практику івент-індустрії: постановка проблеми uk_UA
dc.title.alternative Implementation of the Concept of Infotainment into the Practice of the Event Industry: Definition of the Problem uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account