Короткий опис(реферат):
Мета дослідження – визначити основні риси культури участі та роль соціальних медіа як детермінант її
генерації в аудіовізуальній культурі. Методологія дослідження передбачає використання загальнонаукових
методів (аналізу, синтезу, індукції, дедукції, узагальнення результатів та ін.), а також підходів, інтегрованих з
культурології, соціальних комунікацій, медієвістики. В основу методології також покладено теорії
інформаційного суспільства М. Кастельса, культури участі Г. Дженкінса, які дали можливість сформулювати
розуміння основних змін в сучасній культурі. Наукова новизна полягає в концептуалізації висновків щодо
впливу соціальних медіа на зміни, які відбуваються в сучасній аудіовізуальній культурі, зокрема в контексті
переходу від культури споживання до культури участі. Висновки. Аудіовізуальна культура суттєво змінюється
під впливом соціальних медіа, зокрема набуває ознак культури участі. Остання акцентує увагу на важливості
взаємодії, залученні та активності користувачів соціальних медіа у створенні, розповсюдженні та інтерпретації
аудіовізуального контенту, а її характерними особливостями є: співтворчість, інтерактивність, відкритість,
активне поширення і популярність мемів, віртуальна та доповнена реальність, краудсорсинг. Також особливістю
сучасної аудіовізуальної культури є можливість переглядати, створювати і поширювати власні культурно-мистецькі твори, публікуючи їх онлайн: фільми, відео, підкасти і под. Платформи YouTube, Facebook або Twitter
не лише сприяють активній взаємодії, коментуванню, лайкам та репостам, а й перетворюють користувача, який
стає завдяки участі більш професійним і експертним, на виробника. Це зруйнувало експертну ієрархію і навіть
переформатувало звичні відносини «виробник-споживач»: пасивний споживач перетворився на активного
творця. А пасивного користувача соціальних медіа фактично вже не існує як такого: він стає не просто
виробником вмісту, а й ретранслятором нових соціокультурних сенсів.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the research is to determine the main features of participatory culture and the role of social media
as a determinant of its generation in audiovisual culture. The research methodology involves the use of general scientific
methods (analysis, synthesis, induction, deduction, generalisation of results, and others), as well as approaches integrated
from cultural studies, social communications, and medieval studies. The basis of the methodology is also the theory of
information society by M. Castells, the culture of participation by H. Jenkins, which made it possible to formulate an
understanding of the main changes in modern culture. The scientific novelty lies in the conceptualisation of the findings
regarding the influence of social media on the changes taking place in modern audiovisual culture, in particular in the
context of the transition from the culture of consumption to the culture of participation. Conclusions. Audiovisual culture
is changing significantly under the influence of social media, in particular, it is axquiring the characteristics of a
participatory culture. The latter emphasises the importance of interaction, involvement and activity of social media users
in the creation, distribution and interpretation of audiovisual content, and its characteristic features are: co-creation,
interactivity, openness, active distribution and popularity of memes, virtual and augmented reality, crowdsourcing.
Another feature of modern audiovisual culture is the ability to view, create, and distribute one's own cultural and artistic
works by publishing them online: films, videos, podcasts, and the like. YouTube, Facebook or Twitter platforms not only
encourage active interaction, commenting, likes and reposts, but also turn the user, who becomes more professional and
expert through participation, into a producer. This has destroyed the expert hierarchy and even reformatted the usual
"producer-consumer" relationship: the passive consumer has turned into the active creator. The passive user of social media actually no longer exists as such: he or she becomes not just a producer of content, but also a relayer of new socio cultural meanings.