Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кравченко, Анастасія Ігорівна
dc.date.accessioned 2023-10-20T11:45:59Z
dc.date.available 2023-10-20T11:45:59Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Кравченко А. І. Український театральний авангард у просторі музейної комунікації // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 3. С. 105–109. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5095
dc.description The aim of the work is to study the principles of museum communication in the processes of exhibiting works by Ukrainian avant-garde theatre artists of the first third of the 20th century in exhibition projects in Ukraine and Estonia in 2014–2023. The research methodology is based on art historical and cultural analysis. The scientific novelty of the study is related to the evolution of museum communication strategies in their focus on the transmission of national messages in the domestic Ukrainian and international cultural space to reveal the specifics of the codes of Ukrainian identity and rethink the achievements of the Ukrainian avant-garde, including the theatrical avant-garde, from the standpoint of decolonising its perception. In this context, the artistic and intellectual models of the exhibitions «Scene of the Ukrainian Avant-Garde» (Mystetskyi Arsenal, Kyiv, Ukraine, 2014), «Futuromarennia» (Mystetskyi Arsenal, Kyiv, Ukraine, 2021–2022) and «Futuromarennia. Ukraine ja avangard» (KUMU Art Museum, Tallinn, Estonia, 2023) were analysed for the first time. The conclusions state the evolution of communicative models focused on building links between the Ukrainian avant-garde and folk decorative art, the disclosure of inter-artistic relations within the concept of pan-futurism in the space of Ukrainian culture, as well as the presentation of a postcolonial view of the reactivation of the links between Ukrainian and European art in the reflections of avant-garde artists. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи полягає у дослідженні принципів музейної комунікації в процесах експонування робіт вітчизняних театральних художників-авангардистів першої третини ХХ століття у виставкових проєктах України та Естонії 2014–2023 років. Методологія дослідження спирається на мистецтвознавчий та культурологічний аналіз. Наукова новизна дослідження пов’язана з розкриттям еволюції стратегій музейної комунікації у їх фокусуванні на трансляцію національних меседжів у внутрішньо-українському та інтернаціональному просторі культури щодо відображення специфіки кодів української ідентичності та переосмислення здобутків українського авангарду, зокрема, і театрального, з позицій деколонізації його сприйняття. У цьому контексті вперше проаналізовані мистецько-інтелектуальні моделі виставок «Сцена українського авангарду» («Мистецький арсенал», Київ, Україна, 2014 р.), «Футуромарення» («Мистецький арсенал», Київ, Україна, 2021– 2022 рр.) та «Futuromarennia. Ukraina ja avangard» (Художній музей KUMU, Таллін, Естонія, 2023 р.). У висновках констатується наявність еволюції комунікативних моделей, спрямованих на вибудовування зв’язків українського авангарду та народно-декоративного мистецтва, розкриття міжмистецьких зв’язків в рамках концепції панфутуризму в просторі української культури, а також презентацію постколоніального погляду на реактуалізацію зв’язків українського та європейського мистецтва в рефлексіях художників-авангардистів. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject сценографія uk_UA
dc.subject український авангард uk_UA
dc.subject український театральний авангард uk_UA
dc.subject театральний костюм uk_UA
dc.subject сучасні музейні практики uk_UA
dc.subject музейна комунікація uk_UA
dc.subject візуальна комунікація uk_UA
dc.subject візуальна культура uk_UA
dc.title Український театральний авангард у просторі музейної комунікації uk_UA
dc.title.alternative Ukrainian theatre avant-garde in the space of museum communicat uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу