Abstract:
Мета статті – виявити специфіку пластичної образності конкурсного танцю Пасодобль. Методологія
дослідження. Застосовано історичний метод, що посприяв дослідженню зародження та розвитку Пасодобля;
типологічний метод, завдяки якому виявлено особливості його формування як конкурсного бального танцю;
метод художньо-стилістичного та мистецтвознавчого аналізу, з метою виявлення характерних стилістичних
ознак, особливостей техніки виконання та специфіки пластичної образності Пасодобля; метод теоретичного
аналізу та узагальнення. Наукова новизна. Досліджено пластичну образність конкурсного бального танцю
Пасодобль; охарактеризовано техніку його виконання; розглянуто історію походження танцю; виявлено
особливості театралізації хореографії Пасодобля як одного з десяти танців міжнародної програми змагань.
Висновки. Драматичний латиноамериканський танець, що зародився в Іспанії, протягом ста останніх років став
одним із найпопулярніших бальних танців світу. Специфічне поєднання танцювальних елементів та фігур у
композиції французькими вчителями танців в 1920-ті рр. створюють унікальну хореографію Пасодобля. У 1940-
х рр. його кодифіковано як один із танців латиноамериканській програмі міжнародного стилю. Пасодобль
характеризується сильними, сміливими рухами та використанням драматичних поз в процесі розповіді історії
кориди. Завдяки театральності та унікальній музиці Пасодобль зазвичай виконується на змаганнях з бальних
танців та використовується у сценічній бальній хореографії. Танець і музика Пасадоблю пронизані ритуальною
традицією, з високим почуттям драматизму і сили. Специфічне вбрання танцюристів, відчуття та атмосфера
танцю відсилають до Фламенко – між цими танцями простежується сильний зв’язок і в символічному
походженні в іспанській історії та культурі. Естетичну виразність Пасодоблю створює пластичність, музично-пластичний образ, у якому втілено поєднання внутрішнього потенціалу танцювальної пари та майстерності їх
тілесної виразності. Специфічна театралізація засобами хореографічної виразності проявляється в конкурсному
бальному танці Пасодобль багатоаспектно. Створення хореографії орієнтованої та театральну інтерпретацію
пов’язане з вирішенням ряду художніх завдань. Комплекс виражальних засобів, що застосовується
танцюристами допомагає яскраво окреслити сенсову лінію танцю. Образність хореографії конкурсного бального
танцю Пасодобль зумовлює власні характеризується поетичним відображенням кориди з урахуванням чинної
кодифікації кроків та фігур латиноамериканської програми міжнородного стилю. Пластичний образ репрезентує
в танці соціокультурні аспекти, актуальні суспільні символи та сенси.
Description:
The purpose of the article is to reveal the specificity of the plastic imagery of the Pasodoble competition dance.
Research methodology. The historical method was applied, which contributed to the study of the origin and development
of Pasodoble; the typological method thanks to which the peculiarities of its formation as a competitive ballroom dance
were revealed; the method of artistic-stylistic and art-historical analysis, with the aim of identifying characteristic stylistic
features, features of performance technique and specifics of Pasodoble's plastic imagery; method of theoretical analysis
and generalisation. Scientific novelty. The plastic imagery of the Pasodoble competitive ballroom dance is studied; the
technique of its implementation is characterised; the history of the origin of the dance is considered; The peculiarities of
the theatricalisation of Pasodoble's choreography as one of the ten dances of the international competition programme
have been revealed. Conclusions. The dramatic Latin American dance, which originated in Spain, has become one of the
most popular ballroom dances in the world over the last hundred years. The specific combination of dance elements and
figures in the composition by French dance teachers in the 1920s create a unique Pasodoble choreography. In the 1940s,
it was codified as one of the dances in the Latin American International Style programme. Pasodoble is characterised by
strong, bold movements, and the use of dramatic poses in the process of telling the story of the bullfight. Due to its
theatricality and unique music, the Pasodoble is commonly performed at ballroom dance competitions and used in stage ballroom choreography. Pasadoble dance and music are steeped in ritual tradition, with a high sense of drama and power.
The specific attire of the dancers, the feel and atmosphere of the dance refer to Flamenco – these dances have a strong
connection and symbolic origin in Spanish history and culture. The aesthetic expressiveness of Pasodoble is created by
plasticity, a musical-plastic image, which embodies the combination of the inner potential of the dancing couple and the
mastery of their bodily expressiveness. Specific theatricalisation by means of choreographic expressiveness is manifested
in the Pasodoble competition ballroom dance in many ways. The creation of choreography oriented and theatrical
interpretation is connected with solving a number of artistic tasks. The complex of expressive means used by dancers
helps to clearly outline the meaningful line of the dance. The imagery of the Pasodoble competition ballroom dance
choreography is characterised by its own poetic reflection of the bullfight, taking into account the current codification of
steps and figures of the Latin American programme of the international style. The plastic image represents socio-cultural
aspects, current social symbols, and meanings in the dance.