Короткий опис(реферат):
Метою дослідження виступає виявлення християнсько-церковних засад морально-етичних чинників
сюжетних і композиційних колізій опери-seria, а також розпізнавання в образних і драматургічних позиціях
спадкоємності від агіографічного підходу сюжетики містерій та літургічних драм – на прикладі «Грізельди»
А. Скарлатті. Методологічною основою виступає інтонаційний підхід школи Б. Асаф’єва в Україні від єдності
музики і мовлення із спиранням на історично-компаративний, герметичний і міждисциплінарний методи
дослідження, як то маємо в роботах Д. Андросової, О. Маркової, О. Муравської та ін. Наукова новизна роботи
закладена новизною перегляду релігійної основи опери-seria А. Скарлатті як здобутку митця і відповідної оцінки
надіндивідуальної лірики bel canto в «Грізельді» як величного надбання релігійно налаштованого Майстра.
Висновки. Ствердження адраматичної основи постановок опер А. Скарлатті засвідчує містеріальний стрижень
його оперного мислення, що спричинює надіндивідуальні риси ліриці, що домінує в його композиціях і надає
надособистісного значення чеснот героїні опери «Грізельда», що в демонстрації надсмиренності поведінки і дій
демонструє житійну високість сценічного її обрису.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of this study is to identify the Christian-church foundations of moral and ethical factors of the plot
and compositional collisions of the opera-seria, as well as to recognise in the figurative and dramaturgical positions the
continuity from the hagiographic approach of the plot of mysteries and liturgical dramas – on the example of "Griselda"
by A. Scarlatti. The research methodology is based on the intonation approach of the school of B. Asafiev in Ukraine,
based on the unity of music and speech, based on historical-comparative, hermetic and interdisciplinary research methods,
as it is shown in the works of D. Androsova, O. Markova, O. Muravska, and others. The scientific novelty of the work
is based on the novelty of reviewing the religious basis of A. Scarlatti's opera-seria as an achievement of the artist and the
corresponding assessment of the super-individual bel canto lyrics in "Griselda" as a majestic possession of the religiously
minded Master. Conclusions. The affirmation of the dramatic basis of the productions of A. Scarlatti's operas testifies to
the mysterious core of his operatic thinking, which causes the super-individual features of the lyrics, which dominates his
compositions and gives a super-personal meaning to the virtues of the heroine of the opera "Griselda", which in the
demonstration of super-humility of behaviour and actions demonstrates the vital highness of her stage outline.