Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Взаємодія культур у музичній творчості: китайські образи у західній музиці

Show simple item record

dc.contributor.author Лі, Хуасінь
dc.date.accessioned 2023-10-25T08:44:30Z
dc.date.available 2023-10-25T08:44:30Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Лі Хуасінь. Взаємодія культур у музичній творчості: китайські образи у західній музиці // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 3. С. 276–281. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5124
dc.description The purpose of the article is to highlight the traditions of Chinese culture in Western musical art. The research methodology is based on a comprehensive approach, namely the system of historical comparative-typological, musicological, and interdisciplinary research methods. The novelty of the research lies in the first attempt to systematise works by Western composers with Chinese themes, which led to the inclusion of musical art in the dialogue “East – West”; the main vectors of addressing various components of Chinese culture are considered in accordance with the historical dynamics of semantic changes. The conclusions of the study emphasise that the embodiment of Chinese imagery in Western European musical art originates in the works of the 18th to mid-19th centuries, subordinated to the conditionally decorative aesthetics of the “chinoiserie” style, creating a utopian picture of an exotically refined China. The traditions of musical orientalism are developed by classical composers of the 19th century. A turning point is the turn of the 19th and 20th centuries when the emergence of innovative trends, the process of “de-Europeanisation” of Western music leads to the formation of new approaches in embodying the Chinese image. The incorporation of Chinese motifs into Western music illustrates multifaceted cultural exchange and interpenetration of styles. The inclusion of elements of traditional Chinese music, musical instruments, myths, and legends into Western musical practice fosters the interaction of two cultures, resulting in the emancipation of the creative process. This practice adds an aura of exoticism and inspiration to musical interpretation, offering composers the opportunity to express themselves through a non-standard, often amplified sound repertoire. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті це є спроба висвітлення традицій китайської культури у західному музичному мистецтві. Методологія дослідження базується на використанні комплексного підходу, а саме систему історичних порівняльно-типологічних, музикознавчих та міждисциплінарних методів дослідження. Новизна дослідження полягає у тому, що вперше зроблено спробу систематизації творів західних композиторів з китайською тематикою, що обумовило входження музичного мистецтва у діалог «Схід -Захід»; розглянуто основні вектори звернення до різних складових китайської культури відповідно до історичної динаміки змістових змін. Висновки дослідження акцентують, що втілення образів Китаю у західноєвропейському музичному мистецтві бере початок у творах XVІІІ – середини ХІХ століття, підпорядкованих умовно-декоративній естетиці стилю «шинуазрі» і створюють утопічну картину екзотично довершеного Китай. Традиції музичного орієнталізму розвиваються композиторами-класиками ХІХ століття. Переломним етапом стає рубіж ХIХ–ХХ століть, коли виникнення новаторських тенденцій, процес «деєвропеізації» західної музики призводить до формування нових підходів у втіленні образів Китаю. Впровадження китайських мотивів у західній музиці ілюструє багатогранний культурний обмін та взаємопроникнення стилів. Включення елементів традиційної китайської музики, музичних інструментів, міфів і легенд до західної музичної практики викликає взаємодію двох культур, що призводить до емансипації творчого процесу. Ця практика додає ауру екзотичності та натхнення музичній інтерпретації, створюючи можливість для композиторів висловити себе через нестандартний, а часто й ампліфікований звуковий репертуар. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject діалог культур «Схід-Захід» uk_UA
dc.subject китайська музика uk_UA
dc.subject західна музика uk_UA
dc.subject культурний обмін uk_UA
dc.subject китайські образи uk_UA
dc.title Взаємодія культур у музичній творчості: китайські образи у західній музиці uk_UA
dc.title.alternative Interaction of Cultures in Musical Creativity: Chinese Images in Western Music uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account