Abstract:
Мета дослідження полягає у віднайдені фактів та проведення панорамного огляду концертних виступів
найвідоміших скрипалів Заходу в Китаї в першій третині ХХ ст. для спостереження над еволютивною динамікою
впливу міжнародних контактів на процес становлення професійного китайського скрипкового мистецтва.
Методологія дослідження. Реалізація мети потребувала використання такого комплексу методів:
ретроспективно-пошуковий при аналізі джерел; джерелознавчий – при аналітичному використанні архівних
матеріалів та їх цитування; хронологічний для відтворення панорами концертних заходів; музикознавчий при
аналізі концертної діяльності західних скрипалів; також використано аксіологічний підхід при виявленні
ціннісних перспектив міжнаціональної музичної співпраці. Наукова новизна полягає в здійсненні першого
дослідження найпоказовіших прикладів концертної діяльності скрипалів Заходу в першій третині ХХ ст., що
заклали потужний фундамент для формування національного скрипкового мистецтва і його влиття в річище
професійної китайської музичної творчості як органічної складової національної культури. Висновки.
Віднайдено та в хронологічній послідовності відтворено панораму найбільш яскравих концертних виступів
західних скрипалів у Китаї в першій третині ХХ ст. Доведено значення їхньої концертної діяльності в процесі
становлення професійного китайського скрипкового мистецтва.
Description:
The purpose of the research is in finding facts and conducting a panoramic review of the concert performances of
the most famous Western violinists in China in the first third of the 20th century to observe the evolutionary dynamics of
the influence of international contacts on the process of formation of professional Chinese violin art. Research
methodology. The realisation of the purpose required the use of the following set of methods: retrospective search in the
analysis of sources; source studies – in the analytical use of archival materials and their citation; chronological to recreate
the panorama of concert events; musicology in the analysis of the concert performance of Western violinists; an
axiological approach was also used to identify valuable perspectives of international musical cooperation. Scientific
novelty lies in carrying out the first study of the most representative examples of concert activity of Western violinists in
the first third of the 20th century, which laid a powerful foundation for the formation of national violin art and its
integration into the stream of professional Chinese musical creativity as an organic component of national culture.
Conclusions. The panorama of the most vivid concert performances of Western violinists in China in the first third of the
20th century has been found and reproduced in chronological order. The importance of their concert activity in the process
of formation of professional Chinese violin art is proven.