Abstract:
Мета статті – дослідити культуротворчий потенціал і креативність сучасних комунікативних практик та івент-практик, які мають спільні вияви в площині культурно-проєктної діяльності у сфері
креативних індустрій. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні міждисциплінарного та
системного підходів, а також сукупності методів: аналітичного, синтетичного, культурологічного, що
дало змогу комплексно розглянути означену проблематику та сформулювати обґрунтовані висновки. Наукова новизна полягає в систематизації розгляду культуротворчості та креативності як невід’ємних якостей і характеристик комунікативних та івент-практик, які є складовою сучасних креативних індустрій
і націлені на продукування якісного культурного продукту. Висновки. У результаті проведеного дослідження встановлено, що на межі точок перетину технічно-інформаційного та соціально-культурного середовищ, постійно актуалізованих повсякденною практичною діяльністю людини, виникають нові культурні феномени й артефакти. У цьому контексті одним з таких феноменів є комунікація, що опосередковується інтернет-мережею та являє собою тип візуальних творів і вербальних повідомлень, які одночасно
виступають засобами комунікації та об’єктами культури з новітніми смислами й конотаціями. Сучасні
комунікативні практики, опосередковані мережею «Інтернет», найбільше спричинилися до формування
окремої інтернет-культури, а особливо до утворення її нових форм, і є результатом як індивідуальної, так
і колективної творчості, що ґрунтується на ідеях креативу та їх поширення серед загалу. Відповідно, не
лише формуються нові типи соціальних інтеракцій, а й зберігаються / оновлюються колишні, що забезпечує сталість та узвичаєність повсякденності, даючи їй можливість залишатися одним з фундаментальних компонентів суспільного життя. Сучасні комунікативні практики все більше впливають на соціокультурне середовище, сферу креативних індустрій та івент-практик, безпосередньо визначаючи формати
взаємодії з аудиторією в процесі ретрансляції ідей, сенсів та цінностей у культурно-проєктній діяльності,
даючи людині змогу задовольняти потреби в інформації, комунікації і творчій активності. Комунікативні
практики в середовищі креативних індустрій та івент-практик позначені характерною креацією, що фактично постає новітнім культуротворенням сучасного соціокультурного простору, опосередкованого інформаційним і технологічним складниками
Description:
The purpose of the article is to investigate the cultural potential and creativity of modern
communicative practices and event practices, which have common manifestations in the field of cultural and
project activities in the field of creative industries. The research methodology is based on the application of interdisciplinary and systemic approaches, as well as a set of methods: analytical, synthetic, cultural, which
allow a comprehensive consideration of the given problem and formulate reasonable conclusions. The
scientific novelty consists in the systematisation of the consideration of cultural creation and creativity as
integral qualities and characteristics of communicative practices and event practices, which are a component
of modern creative industries and are aimed at producing a high-quality cultural product. Conclusions. As a
result of the research, it was established that new cultural phenomena and artefacts appear at the border of
the intersection of the technical-informational and social-cultural environments, which are constantly updated
by everyday practical human activity. In this context, one of such phenomena is communication mediated by
the Internet network, which is a type of visual works and verbal messages that simultaneously act as means of
communication and objects of culture with new meanings and connotations. Modern communicative practices,
mediated by the Internet network, have most contributed to the formation of a separate Internet culture, and
especially to the formation of its new forms, and are the result of both individual and collective creativity,
based on creative ideas and their dissemination among the general public. Accordingly, not only new types of
social interactions are formed, but also old ones are preserved / updated, which ensures stability and
regularity of everyday life, allowing it to remain one of the fundamental components of social life. Modern
communicative practices increasingly affect the socio-cultural environment, the sphere of creative industries
and event practices, directly determining the formats of interaction with the audience in the process of
retransmission of ideas, meanings and values in cultural and project activities, allowing a person to satisfy
the needs for information, communication, and creative activity. Communicative practices in the environment
of creative industries and event practices are characterised by a characteristic creation, which actually
appears as the newest culture creation of the modern socio-cultural space, mediated by informational and
technological components.