Abstract:
Мета статті – на основі аналізу зарубіжних і вітчизняних публікацій продемонструвати як
соціальні медіа стають додатковим джерелом отримання дослідницької і практичної інформації різного спрямування. Методологія дослідження базується на інклюзивному використанні загальнонаукових (аналізу, синтезу, порівняння, описовий, узагальнення) та спеціальних методів дослідження, зокрема інформології та науки соціальних комунікацій. Не останнє значення мали бібліографічний метод, методи опрацювання текстової інформації та контент-аналіз наукових інформаційних ресурсів.
Наукова новизна дослідження полягає в актуалізації уваги щодо практично-дослідницьких можливостей соціальних медіа як джерела основної або допоміжної інформації. Висновки. Тематика публікацій, які репрезентують можливості використання соціальних мереж як джерела інформації для різноманітних цілей, досить широка і є цікавою як для науковців, так і для маркетологів та інших фахівців. Загалом відстежено дві важливі тенденції: по-перше, незважаючи на те, що більшість користувачів (наприклад 76,6% українців) користуються соціальними мережами для отримання інформації
та спілкування, дедалі більше зростає їхня роль як джерела інформації для практичного застосування
в роботі, проведення різноманітних досліджень, презентації висновків про різні факти й тенденції,
які переважають у суспільному житті, а також з метою вдосконалення маркетингових чи бізнеспроєктів. По-друге, можливо, з огляду на актуалізацію першої тенденції, останнім часом інтенсифікувалися дослідження, які представляють аналіз публікацій, присвячених використанню соціальних
мереж з багатовекторною метою в різних сферах, наприклад в освіті, туризмі та ін. Останнє дає
можливість швидше зорієнтуватися у великому масиві публікацій та визначитися з тими, які можуть стати корисними для реалізації дослідницьких, робочих чи бізнесових завдань, пов’язаних з необхідністю аналізу інформації із соціальних мереж з метою концептуалізації у відповідних висновках.
Description:
The purpose of the article is to demonstrate, based on the analysis of foreign and domestic publications,
how social networks become an additional source of information for obtaining research and practical
information of various directions. The research methodology is based on the inclusive use of general scientific
(analysis, synthesis, comparison, descriptive, generalisation) and special research methods, in particular
information science and the science of social communications. The bibliographic method, methods of
processing textual information and content analysis of scientific information resources were not least
important. The scientific novelty of the study consists in actualising attention to the practical-research
possibilities of social networks as a source of basic or auxiliary information. Conclusions. The topics of publications that represent the possibilities of using social networks as a source of information for various
purposes are quite broad and interesting for both scientists and marketers and other specialists. In general,
we observed two important trends: firstly, despite the fact that the majority of users (for example, 76.6% of
Ukrainians) use social networks to obtain information and communicate, their role as a source of information
for practical application at work is increasingly growing, conducting various studies, presenting conclusions
about various facts and trends that prevail in social life, as well as for the purpose of improving marketing or
business projects. Secondly, perhaps due to the actualisation of the first trend, research has recently
intensified, which presents the analysis of publications devoted to the use of social networks with different
purposes in different areas, for example, in education, tourism, and so on. The latter makes it possible to
quickly navigate a large array of publications and decide on those that can be useful for the implementation
of research, work or business tasks related to the need to analyse information from social networks.