Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Демідко, Ольга Олександрівна
dc.date.accessioned 2023-12-20T09:58:30Z
dc.date.available 2023-12-20T09:58:30Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Демідко О. О. Утиски українського кінематографу в роки сталінізму // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. № 4. С. 9–14. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5195
dc.description The purpose of the research is to highlight the forms of pressure on Soviet cinematographers during the years of Stalinist repressions. The research methodology is based on the principles of historicism, objectivity, and a comprehensive approach. The work uses the historical-genetic method, which indicates the cause-and-effect relationships of repressive actions in relation to the specified artists. The historical-comparative method makes it possible to analyse the peculiarities of cultural policy in 1940, 1943 and 1946, to find out how the Second World War affected art and state policy in the field of cinematography. The systematic method makes it possible to understand that cinematography was a component of ideological influence on the population. The novelty of the study. For the first time, the history and creative work of Soviet cinematographers, who were natives of Ukraine and whose criticism symbolised certain stages in the ideological policy of the Communist Party, were compared. Conclusions. It was established that the process of criticism and condemnation was clearly developed in the Soviet totalitarian society. Despite the difference in professions and the subject of the work, the artists were accused of similar sins. Thus, O. Avdieienko, O. Dovzhenko, and L. Lukov were accused of distorting Soviet reality and failing to adhere to communist ideals. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – висвітлити форми тиску на радянських кінематографістів у роки сталінських репресій на прикладі творчості О. Авдєєнка, О. Довженка та Л. Лукова. Методологія дослідження базується на принципах історизму, об’єктивності та комплексного підходу. У роботі використано історико-генетичний метод, який вказує на причинно-наслідкові зв’язки репресивних дій стосовно вказаних митців. Історико-порівняльний метод дає можливість проаналізувати особливості культурної політики в 1940, 1943 і 1946 рр., виявити, як Друга світова війна вплинула на мистецтво і державну політику у сфері кінематографу. Системний метод дає змогу зрозуміти, що кінематограф був складовою ідеологічного впливу на населення. Новизна дослідження. Вперше порівняно історію і творчу роботу радянських митців-кінематографістів, які були вихідцями з України і критика яких символізувала певні етапи в ідеологічній політиці комуністичної партії. Висновки. Встановлено, що процес критики, засудження був чітко вироблений у радянському тоталітарному суспільстві. Незважаючи на різницю в професіях і тематиці творів, митців звинувачували в схожих гріхах. Так, О. Авдєєнко, О. Довженко і Л. Луков були звинувачені в спотворенні радянської реальності, недотриманні вірності комуністичним ідеалам. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject сталінізм uk_UA
dc.subject СРСР uk_UA
dc.subject кінематограф uk_UA
dc.subject Комітет в справах кінематографії при РНК СРСР uk_UA
dc.subject Управління пропаганди і агітації ЦК ВКП(б) uk_UA
dc.subject комуністична ідеологія uk_UA
dc.title Утиски українського кінематографу в роки сталінізму uk_UA
dc.title.alternative Oppression of Ukrainian Cinematography during the Years of Stalinism uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу