Abstract:
Мета статті – дослідити використання художніх графічних зображень творів образотворчого мистецтва
авангардного напряму у принтах аксесуарів патріотичних брендів, зокрема хустин. Методологія дослідження
передбачає використання системного підходу, а також сукупності наукових методів: аналітичного,
синтетичного, мистецтвознавчого, історико-культурологічного, семантичного, що дозволить комплексно
розглянути означену проблематику з метою отримання обґрунтованих результатів дослідження. Наукова
новизна роботи полягає актуалізації сучасного використання зображень художніх творів представників
українського авангарду на принтованих зображенням таких патріотичних аксесуарів, як хустини, які набувають
популярності на сучасному етапі. Висновки. Підсумовуючи, зазначимо, що використання зображень художніх
картин українських авангардистів як принтів на сучасних аксесуарах патріотичного спрямування, зокрема
хустинах, виробництво яких набуває особливої популярності на хвилі національно-патріотичного піднесення,
слугує не лише модним брендом та засобом індивідуального самовираження, а й формою репрезентації
національно-культурної ідентичності із використанням культурних артефактів, засобом популяризації
мистецької спадщини українських митців. Використання принтів художніх авторських робіт на предметах
сучасного одягу поруч із більш поширеною традицією вишиваного одягу є сучасною формою культурно-мистецької, ціннісної репрезентації української культури, яка до того ж, підсилює функції символьного
означення сучасного соціуму й актуалізуючи набутки національної культури.
Description:
The purpose of the article is to investigate the use of artistic graphic images of avant-garde works of fine art in
the prints of patriotic brands‘ accessories, in particular, scarves. The research methodology involves the use of a
systematic approach, as well as a set of scientific methods: analytical, synthetic, art history, historical and cultural,
semantic, which allow a comprehensive consideration of the given problem in order to obtain substantiated research
results. The scientific novelty of the work consists in the actualisation of the modern use of images of artistic works of
representatives of the Ukrainian avant-garde on printed images of such patriotic accessories as scarves, which are
gaining popularity at the modern stage. Conclusions. Summarising, we note that the use of images of artistic paintings
by Ukrainian avant-garde artists as prints on modern patriotic accessories, in particular scarves, the production of which
is gaining increasing popularity in the wake of national-patriotic uplift, serves not only as a fashionable brand and a
means of individual expression, but also as a form of representation of national cultural identity with the use of cultural
artefacts, a means of popularising the artistic heritage of Ukrainian artists. The use of prints of author's works of art on
items of modern clothing next to the more widespread tradition of embroidered clothing is a modern form of cultural
and artistic, value representation of Ukrainian culture, which, in addition, strengthens the functions of symbolic
meaning of modern society and actualising the achievements of national culture.