Abstract:
Мета статті. Визначити художньо-естетичний інструментарій проектування режисером, художником,
оператором предметного світу кадру в зображальній культурі авторського фільму. Методологія дослідження.
У розробці теми було застосовано комплексний підхід, зокрема використано методи систематизації,
порівняння, верифікації, компаративного й текстологічного аналізів. Аналітичний метод та метод образностилістичного аналізу у своїй єдності, було скеровано до розгляду мистецтвознавчого аспекту проблеми.
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що режисерська творчість досліджується в контексті
зображальної культури дизайну кадру і вперше постала предметом спеціального дослідження; доведено
доречність використання системного методу у вивченні особливостей авторської пластичної кіномови;
здійснено комплексний аналіз та виявлено особливості дизайну кадру в авторської фільмовій творчості.
Висновки. Викладені у дослідженні матеріали розширюють арсенал знань щодо специфіки зображальної
культури авторської режисерської кіномови у різних світоглядних моделях й уможливлюють їх застосування в
навчальних курсах, створенні навчально-методичної літератури з теорії та історії кіномистецтва і телебачення,
режисури.
Description:
The purpose of the article is to determine the artistic and aesthetic toolkit for designing the objective world of
the frame in the visual culture of the author's film by the director, artist, cameraman. Research methodology. An
integrated approach was used in the development of the topic, in particular, methods of systematisation, comparison,
verification, comparative, and textual analysis. The analytical method and the method of figurative and stylistic analysis
in their unity were used to consider the art historical aspect of the problem. The scientific novelty of the research lies in
the fact that the director's creativity is investigated in the context of the visual culture of frame design and for the first
time it became the subject of a special study. The appropriateness of using the systematic method in studying the
features of the author's plastic film language has been proven. A comprehensive analysis was carried out and the
features of frame design in the author's film creativity were revealed. Conclusions. The materials presented in the study
expand the arsenal of knowledge about the specifics of the visual culture of the author's directorial film language in
various worldview models and enable their application in educational courses, the creation of educational and
methodological literature on the theory and history of cinema and television, directing.