Короткий опис(реферат):
Мета статті – розкрити особливості творчої діяльності муніципального камерного хору «Легенда» під
орудою Наталії Самокішин. Методологія дослідження. Методологічну основу статті становлять
загальнонаукові теоретичні методи систематизації та узагальнення для відтворення прикмет репетиційної та
концертної практики камерного хору «Легенда». Наукова новизна статті полягає у тому, що вперше
схарактеризовано період діяльності хору (2013‒2023) під керуванням Н. Самокішин, виокремлено головні
методичні принципи її роботи, репертуарні пріоритети, ключові моменти у діяльності «Легенди». Висновки.
Хорове виконавство на сучасному етапі розвивається відповідно до соціокультурних обставин і запитів
слухацької аудиторії. Воно має схильність до «камернізації» хорового мистецтва, появи малих складів хорових
колективів. Це продиктовано як економічними проблемами, так і бажанням мінімальними засобами
забезпечити виконання музичних опусів. Українське хорове мистецтво, презентоване на сучасному етапі
здебільшого камерними хоровими колективами, – яскраве явище національної культури, якому притаманне
«соборне» начало з функцією колективної свідомості. На прикладі діяльності муніципального камерного хору
«Легенда» (м. Дрогобич) розкриваються засади творчої практики колективу, що поєднує традиції та новації у
пошуку виконавських прийомів, репертуарної палітри, інтерпретаційних версій, сценічного «образу». Колектив
успішно демонструє, що з усіх напрямків сучасної звукотворчості саме хорова музика вирізняється значущим
смисловим навантаженням, є вельми важливою для художньої трансляції актуалізованих у сьогоденні тем і
музичних технологій.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to reveal the peculiarities of the creative activity of the municipal chamber choir
"Legend" under the leadership of Natalia Samokishyn. Research methodology. The methodological basis of the article
consists of general scientific theoretical methods of systematisation and generalisation to reproduce the characteristics
of the rehearsal and concert practice of the chamber choir ―Legend‖. The scientific novelty of the article lies in the fact
that for the first time, the period of the choir‘s activity (2013-2023) under the direction of Natalia Samokishyn is
characterised, the main methodological principles of her work, repertoire priorities, and key moments in the ―Legend‘s‖
activity are identified. Conclusions. Choral performance at the modern stage develops in accordance with socio-cultural
circumstances and audience demands. It tends towards the ―chamberisation‖ of choral art, the emergence of small-scale
choral groups. This is dictated by both economic issues and the desire to provide the performance of musical works
with minimal resources. Ukrainian choral art, presented at the modern stage mostly by chamber choral ensembles, is a
vibrant phenomenon of national culture characterised by a ―cathedral‖ beginning with the function of collective
consciousness. The principles of creative practice of the ―Legend‖ municipal chamber choir (Drohobych town), which
combines traditions and innovations in the search for performance techniques, repertoire palette, interpretational
versions, and stage ―image‖, are revealed. The ensemble successfully demonstrates that among all directions of contemporary sound art, choral music stands out with significant semantic content, making it crucial for the artistic
interpretation of themes and musical technologies updated in the present day.