Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Вплив економічних чинників на роботу UX/UI дизайнерів над цифровими сервісами

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Франків, Роман Богданович
dc.contributor.author Дітковський, Данііл Андрійович
dc.date.accessioned 2023-12-22T12:55:34Z
dc.date.available 2023-12-22T12:55:34Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Франків Р. Б. Дітковський Д. А. Вплив економічних чинників на роботу UX/UI дизайнерів над цифровими сервісами // Культура і сучасність. 2023. № 2. С. 65–71. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5244
dc.description The purpose of the work. The article examines the influence of the business model of such digital products as paid, conditionally free, and free services for forming the architecture of UX/UI design of Facebook, Instagram, TikTok, Twitter; Audible, SoundCloud and Spotify; Apple Music, YouTube Music, and Mighty Network. The research methodology consists in the application of such research methods as description, analysis and synthesis, generalisation, comparison, and content analysis. The description method made it possible to determine the essence of UX/UI design. The method of analysis and synthesis was applied to reflect the main economic factors affecting UX/UI design. The comparison method was used to compare the main methods of manipulation in UX/UI design. The generalisation method was used to summarise the results. The method of content analysis was applied to display the use of manipulations on different pages in the virtual space. The scientific novelty of the work is that the influence of economic factors on the work of UX/UI designers on digital services was investigated for the first time. The understanding of UX/UI design has been improved. The understanding of the fact that services have an emotional and psychological impact on the user in order to encourage them to take certain actions, such as purchasing a service, has been improved. Conclusions. The current methods of user manipulation in UX/UI design have been established and systematised. On a scale from 1 to 5, where 1 is the softest manipulative methods that can only delay or distract the user for only a short period of time, and 5 is the most severe manipulation methods that have an impact on the emotional and psychological state of the user. It has been determined that free services have more technologies for manipulation than conditionally free services. Paid services do not have pronounced features of manipulation, but they stimulate the user to make a certain purchase. Accordingly, services use such methods of manipulation as methods of interference, interface interference and annoyance, emotional and psychological influence. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи. У статті розглядається вплив бізнесової моделі таких цифрових продуктів як платні, умовно- безкоштовні, безкоштовні сервіси для формування архітектури UX/UI дизайну Facebook, Instagram, TikTok, Twitter; Audible, SoundCloud та Spotify; Apple Music, YouTube Music, Mighty Network. Методологія дослідження полягає у тому, що було використано такі методи дослідження як опису, аналізу та синтезу, узагальнення, порівняння, контент-аналізу. Метод опису дозволив визначити сутність UX/UI дизайну. Метод аналізу та синтезу був застосований для відображення основних економічних чинників, що впливають на UX/UI дизайн. Метод порівняння був використаний для зіставлення основних методів маніпуляції у UX/UI дизайні. Метод узагальнення використаний для підбиття підсумків. Метод контент-аналізу застосовано для відображення застосування маніпуляцій на різних сторінках у віртуальному просторі. Наукова новизна роботи полягає у тому, що було вперше досліджено вплив економічних чинників на роботу UX/UI дизайнерів над цифровими сервісами. Удосконалено розуміння UX/UI дизайну. Покращено розуміння того, що сервіси здійснюють емоційно-психологічний вплив на користувача, з метою спонукання його до певних дій, наприклад, покупки послуги. Висновки. Встановлені та систематизовані актуальні методи маніпуляцій користувачем в UX/UI дизайні. За шкалою від 1 до 5, де 1 – це найбільш м‘які маніпулятивні методи, які у своєму результаті здатні лише на невеликий проміжок часу затримати або відволікти користувача, а 5 – це найбільш жорсткі методи маніпуляцій, які у своєму складі мають вплив на емоційний та психологічний стан користувача. Визначено, що безкоштовні сервіси мають більше технологій для маніпуляцій, ніж умовно безкоштовні. Платні сервіси не мають виражених рис маніпулювання, проте вони стимулюють користувача здійснити певну покупку. Відповідно, сервіси використовують такі методи маніпуляцій як методи перешкод, інтерференції інтерфейсу та набридання, емоційно-психологічного впливу. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject UX/UI дизайн uk_UA
dc.subject інтерфейс uk_UA
dc.subject цифрові сервіси uk_UA
dc.subject цифрова продукція uk_UA
dc.subject соціальна мережа uk_UA
dc.subject бізнесова модель uk_UA
dc.subject Facebook uk_UA
dc.subject Instagram uk_UA
dc.subject TikTok uk_UA
dc.subject Twitter uk_UA
dc.subject Audible uk_UA
dc.subject SoundCloud uk_UA
dc.subject Spotify uk_UA
dc.subject Apple Music uk_UA
dc.subject YouTube Music uk_UA
dc.title Вплив економічних чинників на роботу UX/UI дизайнерів над цифровими сервісами uk_UA
dc.title.alternative Economic Impact on the Work of UX/UI Designers on Digital Services uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу