Короткий опис(реферат):
Мета статті полягає у науковому обґрунтуванні взаємозв‘язку і взаємообумовленості сучасних
композиторських та комп‘ютерних технологій як інтегративних складових процесу створення музичного
контенту фільму. Методологія дослідження побудована на інтегративному підході в обґрунтуванні
досліджуваного процесу, методах аналізу, конкретизації, синтезу й узагальнення. Наукова новизна отриманих
результатів полягає в тому, що створення музичного контенту кінотвору розглядається як інтегративний
процес, який забезпечує: 1) поєднання і взаємопроникнення композиторської техніки з музичними
комп‘ютерними технологіями, що здійснюється одним фахівцем і спрямований на створення якісного
музичного контенту кінотвору; 2) конструювання музичного матеріалу у взаємозв‘язку із загальною
драматургією та візуальним рядом фільму, що відповідає сучасним критеріям щодо смислового наповнення та
якості звуку (його технічних і художньо-естетичних характеристик). Висновки: 1) створення музичного
контенту фільму є інтегративним процесом, у якому органічно поєднуються музично-творча і технологічна
складові; 2) музично-творча робота над саундтреком фільму полягає у володінні композиторською технікою,
що забезпечує створення оригінальної авторської музики, компіляцію та аранжування необхідного музичного
матеріалу відповідно до загальної концепції та драматургії кінотвору; 3) сучасні музичні комп‘ютерні
технології є необхідним для музичного оформлення фільму інструментарієм, застосування якого забезпечує
створення цифрових фонограм, аранжувань та оригінальних композицій, полегшує процес створення та
коригування партитури в реальному часі, уможливлює імітацію різних музичних стилів.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to provide a scientific substantiation of the interconnection and interdependence of
modern compositional and computer technologies as integrative components of the process of creating film music
content. The methodology of research is based on an integrative approach in substantiating the process under study,
methods of analysis, specification, synthesis, and generalisation. The scientific novelty of the obtained results. The
creation of the musical content of a film work is considered as an integrative process that provides: 1. The combination
and interpenetration of compositional techniques with musical computer technologies, carried out by one specialist and
aimed at creating high-quality musical content for a film work. 2. Constructing the musical material in interconnection
with the overall drama and visuals of the film, which meets modern criteria for semantic content and sound quality (its
technical and artistic-aesthetic characteristics). Conclusions: 1. The creation of film music content is an integrative
process that organically combines musical, creative, and technological components. 2. Musical and creative work on the
film soundtrack consists in mastering the compositional technique that ensures the creation of original author's music,
compilation and arrangement of the necessary musical material in accordance with the general concept and drama of the
film. 3. Modern music computer technology is a necessary tool for film music scoring, the use of which ensures the
creation of digital soundtracks, arrangements and original compositions, facilitates the process of creating and adjusting
the score in real time, makes it possible to imitate various musical styles.