Короткий опис(реферат):
Мета статті – проаналізувати основні напрями дисертаційних досліджень українських науковців щодо застосування інноваційних технологій у бібліотеках з акцентуацією уваги на бібліотеках
для дітей. Методологія дослідження ґрунтується на використанні загальнонаукових (аналіз, синтез,
узагальнення тощо) та спеціальних методах дослідження, обґрунтованих специфікою наукового завдання (бібліографічний, інформаційний аналіз, описовий контент-аналіз та ін.). Наукова новизна дослідження полягає в висвітленні основних напрямів дисертаційних напрацювань щодо застосування
інформаційних технологій у бібліотеках для дітей з окресленням перспективи подальших пошуків. Висновки. Основним завданням сучасної бібліотеки стає постійне розширення пропозицій у своїй діяльності. В умовах цифровізації суспільства доступ до них повинен отримати будь-хто, у кого є
комп’ютер чи інший технологічний пристрій, підключений до інтернету, а відповідно – до бібліотечної мережі. Тому в сучасній бібліотеці, зокрема дитячій, дедалі частіше до використання пропонуються найрізноманітніші цифрові елементи і ресурси, все те, що необхідно для адаптації до нових
технологій і забезпечення динамічних потреб користувачів. Бібліотека не повинна протистояти дигіталізації, а навпаки - об’єднатися з нею, використання цифрових технологій повинно стати звичною
і необхідною умовою її послуг. Всі ці аспекти трансформаційних змін повинні не лише враховуватися
у діяльності бібліотеки для дітей, а й активно вивчатися в межах бібліотекознавчої науки. На сьогоднішній момент можна відзначити достатню артикуляцію в дисертаційних роботах українських науковців основних аспектів інформатизації, яка вважається підґрунтям становлення цифрових технологій. Утім, останній ще не приділено значної уваги у напрацюваннях бібліотекознавців. Крім того,
вартує уваги дослідження основних напрямів, функцій і складових цифровізації бібліотек для дітей,
які, на нашу думку, як високотехнологічні мультимедійні середовища із залученням інструментарію
інформаційно-комунікаційного підходу здатні реалізувати основні завдання соціокультурної місії – соціалізації, інкультурації, формування креативності та інтересу до читання і навчання.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to analyze the main directions of dissertation research by Ukrainian
scientists regarding the use of innovative technologies in libraries, with an emphasis on libraries for children.
The research methodology is based on the use of general scientific (analysis, synthesis, generalization, etc.). and special research methods based on the specifics of the scientific task (bibliographic, information analysis,
descriptive content analysis, etc.). The scientific novelty of the study consists in highlighting the main
directions of dissertation work on the use of information technologies in libraries for children, with an outline
of the prospects for further research. Conclusions. The main task of the modern library is the constant
expansion of its activities. In the conditions of digitization of society, access to them should be obtained by
anyone who has a computer or other technological device connected to the Internet, and accordingly - to the
library network. Therefore, in a modern library, in particular, a children's library, a wide variety of digital
elements and resources are increasingly offered for use, all that is necessary for adaptation to new
technologies and to meet the dynamic needs of users. The library should not oppose digitalization, but on the
contrary - unite with it, the use of digital technologies should become a normal and necessary condition of its
services. All these aspects of transformational changes should not only be taken into account in the activities
of the library for children, but also actively studied within the framework of librarian science. At the moment,
it is possible to note sufficient articulation in the dissertation works of Ukrainian scientists of the main aspects
of informatization, which is considered the foundation of the development of digital technologies. However,
the latter has not yet received significant attention in the work of librarians. In addition, it is worthy of attention
to study the main directions, functions and components of digitalization of libraries for children, which, in our
opinion, as high-tech multimedia environments involving the tools of the information and communication
approach are able to implement the main tasks of the socio-cultural mission - socialization, inculturation,
formation of interest in reading and teaching.