Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Дослідження інноваційних бібліотечних технологій та діяльності бібліотек для дітей у дисертаційних працях українських науковців

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ільницький, Віталій Андрійович
dc.date.accessioned 2023-12-27T10:10:42Z
dc.date.available 2023-12-27T10:10:42Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Ільницький В. А. Дослідження інноваційних бібліотечних технологій та діяльності бібліотек для дітей у дисертаційних працях українських науковців // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2023. № 4. С. 84–90. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5276
dc.description The purpose of the article is to analyze the main directions of dissertation research by Ukrainian scientists regarding the use of innovative technologies in libraries, with an emphasis on libraries for children. The research methodology is based on the use of general scientific (analysis, synthesis, generalization, etc.). and special research methods based on the specifics of the scientific task (bibliographic, information analysis, descriptive content analysis, etc.). The scientific novelty of the study consists in highlighting the main directions of dissertation work on the use of information technologies in libraries for children, with an outline of the prospects for further research. Conclusions. The main task of the modern library is the constant expansion of its activities. In the conditions of digitization of society, access to them should be obtained by anyone who has a computer or other technological device connected to the Internet, and accordingly - to the library network. Therefore, in a modern library, in particular, a children's library, a wide variety of digital elements and resources are increasingly offered for use, all that is necessary for adaptation to new technologies and to meet the dynamic needs of users. The library should not oppose digitalization, but on the contrary - unite with it, the use of digital technologies should become a normal and necessary condition of its services. All these aspects of transformational changes should not only be taken into account in the activities of the library for children, but also actively studied within the framework of librarian science. At the moment, it is possible to note sufficient articulation in the dissertation works of Ukrainian scientists of the main aspects of informatization, which is considered the foundation of the development of digital technologies. However, the latter has not yet received significant attention in the work of librarians. In addition, it is worthy of attention to study the main directions, functions and components of digitalization of libraries for children, which, in our opinion, as high-tech multimedia environments involving the tools of the information and communication approach are able to implement the main tasks of the socio-cultural mission - socialization, inculturation, formation of interest in reading and teaching. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – проаналізувати основні напрями дисертаційних досліджень українських науковців щодо застосування інноваційних технологій у бібліотеках з акцентуацією уваги на бібліотеках для дітей. Методологія дослідження ґрунтується на використанні загальнонаукових (аналіз, синтез, узагальнення тощо) та спеціальних методах дослідження, обґрунтованих специфікою наукового завдання (бібліографічний, інформаційний аналіз, описовий контент-аналіз та ін.). Наукова новизна дослідження полягає в висвітленні основних напрямів дисертаційних напрацювань щодо застосування інформаційних технологій у бібліотеках для дітей з окресленням перспективи подальших пошуків. Висновки. Основним завданням сучасної бібліотеки стає постійне розширення пропозицій у своїй діяльності. В умовах цифровізації суспільства доступ до них повинен отримати будь-хто, у кого є комп’ютер чи інший технологічний пристрій, підключений до інтернету, а відповідно – до бібліотечної мережі. Тому в сучасній бібліотеці, зокрема дитячій, дедалі частіше до використання пропонуються найрізноманітніші цифрові елементи і ресурси, все те, що необхідно для адаптації до нових технологій і забезпечення динамічних потреб користувачів. Бібліотека не повинна протистояти дигіталізації, а навпаки - об’єднатися з нею, використання цифрових технологій повинно стати звичною і необхідною умовою її послуг. Всі ці аспекти трансформаційних змін повинні не лише враховуватися у діяльності бібліотеки для дітей, а й активно вивчатися в межах бібліотекознавчої науки. На сьогоднішній момент можна відзначити достатню артикуляцію в дисертаційних роботах українських науковців основних аспектів інформатизації, яка вважається підґрунтям становлення цифрових технологій. Утім, останній ще не приділено значної уваги у напрацюваннях бібліотекознавців. Крім того, вартує уваги дослідження основних напрямів, функцій і складових цифровізації бібліотек для дітей, які, на нашу думку, як високотехнологічні мультимедійні середовища із залученням інструментарію інформаційно-комунікаційного підходу здатні реалізувати основні завдання соціокультурної місії – соціалізації, інкультурації, формування креативності та інтересу до читання і навчання. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject інформаційні технології uk_UA
dc.subject бібліотека uk_UA
dc.subject бібліотека для дітей uk_UA
dc.subject цифровізація uk_UA
dc.subject дисертаційні дослідження uk_UA
dc.subject українські науковці uk_UA
dc.title Дослідження інноваційних бібліотечних технологій та діяльності бібліотек для дітей у дисертаційних працях українських науковців uk_UA
dc.title.alternative Research of Innovative Library Technologies and Activities of Libraries for Children in Dissertation Works of Ukrainian Scientists uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу